Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

Vietinė (namų šeimininkė) Havajuose

Manęs vis klausia „tai o kada apie Havajus knygą parašysi?“ O jūs apie Indiją mano knygą skaitėt? Ten kuprinėjau, čia - gyvenu. Atrodo, greičiau nei apie Havajus aš parašysiu odę „Žemyna“. Ar knygą „Kaip į kuprinę sutalpinti kūdikio daiktus“. Man tik dabar pradeda aiškėti tas „vietiniai žino geriau“ mitas. Nė velnio jie nežino! Pamenu, anksčiau ir aš stebėdavausi  ir vietiniai, kai apie jų apylinkių įdomybes dažnai žinodavau daugiau nei ten gimę, ten augę.

Viena mano draugė, žavinga snobė, išsikraustė į Paryžių. Kai po pusės metų susitikome lyg juokais paklausiau – tai Eifelio bokšte buvai? „Tu gal juokauji?!“ Nė vienas tikras paryžietis, ar norintis ten pritapti, į Eifelio bokštą nekelia kojos. Nes tai – turistinė banalybė. Turbūt dėl panašių priežasčių londoniečiai neina į Madam Tiusot, o Honolulu gyventojai nesivargina aplankyt Pearl Harboro.
Pernai per mėnesį Havajuose pamačiau daugiau nei per visus šiuos metus. Vaikas kelionėms ne kliūtis. Tiesiog anuomet dar nemaniau, kad čia liksiu.

Dabar gi esu išdidi vietinė, manausi kad visur suspėsiu, mūsų su vyru taip mėgtas „road trip“ (kelio keliones ar kaip??) vis atidėliojame kitai savaitei, ir atsainiai klausomės spalvingų turistų įspūdžių. Tai sakot matėt delfinus? Smagu... Vieną kartą ir aš juos mačiau, bet tada labai tingėjosi lįsti į vandenį – po to reikėtų trinkti plaukus, džiauti rankšluosčius ir t.t. Žalio smėlio paplūdimys? Buvom, žinom, bet gi kelias ten toks duobėtas... Akaka kriokliai? Tai jūs eikite, aš pasėdėsiu mašinoje. Per karšta.


Bet didžiausias mitas man yra „kur valgo vietiniai?“. Taigi ten pat kur ir turistai, bet dažniausiai – namuose.

Žinau, kad kažkur pašonėje yra psichotropinio augalo ajuaška poveikiu pagrįsta sekta. O miškuose gyvena toks protiškai atsilikęs bernas, kuris naktimis šlaistosi aplink namus ir pro langus stebi žmones. Pirmadieniais mieste vyksta hula pamokos, o turistai moka šimtus dolerių, kad panardytų su „manta ray“(vėl nežnau vertimo) žuvimis. Šitie dalykai yra ir mano „kadanors“ sąraše. Bet dabar aš puikiai žinau, kur geriausiai pirkti avokadus, kur auga pasifloros, kur geros vietelės snorklingui, kur pats pigiausias skudurynas, o jo savininkė Karen, jeigu daug perki dar padaro nuolaidėlę. Kur po šešių vakare nukainuojama "artisan" duona. Pažįstu visas prekybcentrio kasininkes ir jos visos žinojo, kau jau išvažiavau gimdyt. Paradoksalu, bet pamažu tampant vietine proporcingai siaurėja ir mano pažinimo akiratis. Jau beveik pusę metų dirbu namų šeiminke ir nebeskubu draugauti su keistuoliais. Gal kadanors...? Dabar į drauges verbuoju mamas, vakarais laistau savo kopūstų daržą ir jau moku namie pasigaminti „acai bowl“. Kuo aš jums kaip vietinė įdomi?




Aistra pažinti vietas primena patį gyvenimą. Tingi, nenori, atidelioji, nedrįsti net svajoti, lauki pensijos. Gyvent ir keliauti reikia mokytis iš vėžininkų, ir tų,kurie sudarinėja „100 things to do before you die“ sąrašus. Bet kažkodėl, kai gali bet kada – nebenori. 






Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Kaip parašyti ir išleisti knygą?

Dažniausiai užduodamas klausimas: O tai kaip parašyti knygą?   Kantriai.   (Sunkiausia yra eiti miegoti žinant, kad nei rytoj, nei poryt, nei kitą savaitę šito darbo nebaigsi.)   Nuosekliai. Rašyti, tik apie tai, ką žinai, jauti, supranti. Neskubinti pabaigos.   (Rašant )Reikia plano ar nereikia?   Dvi knygas parašiau be plano, dvi - su planu. Tikrai lengviau ir konstruktyviau dirbti žinant kur esi, kur eini ir kuo viskas baigsis. Turbūt daug kas priklauso ir nuo asmenybės, ir nuo požiūrio į rašymą – ar tai yra chaotiškas prisėdimas prie teksto išgėrus vyno, emocinė iškrova, įkvėpimo vaikymasis (mane, pavyzdžiui, tikrai veikia pilnatis), ar sistemingas, struktūruotas darbas?   Ar rašymas yra romantiškas?   Taip, jeigu nereikia iš to gyventi ir mokėti sąskaitų už šildymą. J. K. Rowling ir Elizabeth Gilbert pavyzdžiai mane įkvėpia ir vis dar teikia vilčių. Tačiau tiesa, kad norėdama rašyti turėjau dirbti daugybę juodų darbų. Dirbau, kad

Kaip tapti jogos mokytoju?

Kaip tapti jogos instruktoriumi? Pasaulyje nėra jokios oficialios jogos veiklą prižiūrinčios institucijos. Skritingi jogos stiliai, skirtingi mokytojai ir jų dėstomos tiesos. Vieni užsiėmimus veda mažuose miesteliuose, ankštose nuomojamose patalpose, tuo tarpu kiti atidaro sveikatingumo centrus ir tampa jogos pasaulio žvaigždėmis: žargstosi ant žurnalų viršelių, dalija mitybos bei „kaip būti laimingu“ patarimus  ir leidžia savo asmeninius mokomuosius DVD.  Tiesa, didžioji dauguma jogos instruktorių Vakaruose gali pasigirti ne tik puikiu stangriu kūnu bet ir bent vienu ar keliais „jogos instruktoriaus“ sertifikatais. Indijoje jogos mokytojo įvaizdis šiek tiek kitoks. Nesvarbu nei kūno sudėjimas (dažnas jogos mokytojas turi didelį pilvą), nei kokie dokumentai. Čia jogos atžvilgiu karaliauja visiška laisvė – bene kiekvienas baltu apdaru apsivilkęs ir kojas prie ausų prispausti gebantis žmogus gali laisvai pasiskelbti esantis jogos guru. Tad kaip čia yra, kad dauguma instruktor

Nuoga blizginu veidrodžius

Nuoga blizginu milžiniškus miegamojo veidrodžius ir jaučiu – čia yra kažkas labai simboliško, kažkas labai filosofiško, tik pati nežinau kas. Tūpčioju, aukštyn žemyn, aukštyn žemyn, popierinis rankšluostis inkščioja slysdamas glotniu paviršiumi, ir įsivaizduoju, kad reikėtų padaryti viešą performansą. Tik tada atsiauginčiau visus gyvaplaukius ir jie kyšotų iš mano išangės ir pažastų, nes be gyvaplaukių neatrodyčiau rimta menininkė. Frida ir Madona su apžėlusiomis pažastimis, Marina Abramovi ć su didžiuliu garbanotu trikampiu tarpkojyje, ir Sophia Loren, ir kitos. Tik bailės viską nusiskuta, o stiprios moterys menininkės sako – žiūrėkite, kokia aš plaukuota, aš graži, bet jūs gi žiūrite ne ten – va mano menas. Bet nežinau, kaip tai reikėtų paaiškinti močiutei – ne gyvaplaukius – pačią veidrodžių valymo išsirengus viešumoje idėją. Kai kurios idėjos turi būti matuojamos taip: ar galima jas paaiškinti paprastam kaimo žmogui? Sėdžiu nuoga ant ką tik išvalyto klozeto, prisimen