Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

Vardo keitimas. Labai asmeniškai. (Truputį budistiškai)

Kiekvieną kartą pamačiusi bet kokias nuotraukas iš Londono aš suvirpu. Ėjimas tomis gatvėmis, laukimas aikštėse ir prie metro stotelių, baltos staltiesės, padavėjai baltais marškiniais, lipnūs aludžių stalai, automatiškai atsidarančios durys, parduotuvės kvepiančios levandų talku, nemokami laikraščiai, religijos filosofijos dėstytoja, kuri niekaip nesuprato mano blogio neegzistavimo teorijos, mano mylėti vyrai, ir draugės, išmokiusios būti feministe, ir mano naftalinu kvepianti vintažo prigrūsta spinta – tada buvau Justa. Visi mane taip vadino.

Su per trumpu vyšniniu mokyklinės uniformos sijonu, juodais plaukais ir dirbtinio įdegio kremu ištepta oda, naktį rūkanti tėvų garaže, neturinti laiko paskambinti močiutei – Justė.

Indijoje turėjau dar kitą vardą. Pati jį sau daviau, iš S raidės. Ir niekam nepasakojau apie kitas „aš“.

Dabar, naktimis migdoma iš Dominikos Respublikos į Havajus netyčia atvežtų varlių čiulbėjimo (aha, jos čiulba o ne kvarkia), bandydama perprasti amerikiečių motinų bendravimo kultūrinius kodus, pagydama iš stambiojo duonvaisio pagamintą veganišką mėsą, išmetusi visus batus ir pasilikusi tris poras šlepečių per pirštą, ir svarstydama, ar jau laikas pradėti dukrą tupdyti ant puoduko, ar dar truputį palaukti – atsiliepiu šaukiama Vaiva.

Mano pavardės rašyba skiriasi skirtingų šalių dokumetuose – nes Lietuva neturi W, bet nereikia pulti lietuviškos abėcėlės. Juk, pavyzdžiui, Amerika neturi Ž (čia kalbant apie Žemyną). Knygas pasirašau kaip a la Vaivorykšte (ir mano tėvas joks ne Rykštys), kartais jaučiuosi kalta, atėjusi pas žmones į namus jiems nežinant, kokį vardą man vaikystėje davė gimdytojai. Lyg kažką slėpčiau. Lyg būčiau nusikaltelė. Bet tuoj pat stojuosi piestu, kai kas nors, sužinojęs mano „paslaptį“ drebia kortas ant stalo ir tikisi, kad sutriksiu.
-          Tai kaip gyveni, JUSTA?
-          Fak jū.
Kažkam – dukrytė, kažkam – anūkėlė, sesė, mažulė, mama, kažkam – „ta kalė“ (švelniai tariant), aunty Viva, Misis W...

„Aš“ tęstinumas yra iliuzija. Mūsų lastelės atsinaujina, oda nusilupa, nebeprisimename vaikystės kiemo draugų vardų ar veidų. Keičiasi svajonės, skonis, politinės pažiūros, svoris, plaukų spalva, talijos apimtis, kartais – pilietybė, dažnai - pavardė, žarnų turinys, tikėjimas (kalėdų seneliu, žmonėmis, politikais), keičiasi ir iš naujo save perkuria net mūsų smegenys. Kodėl tada negali keistis vardai?

Žiūrėdama senas nuotraukas, supratau kaip patogu suvokti save skirtingais gyvenimo etapais pasivadinus skirtingais vardais. Tapatybė yra reliatyvi – mums jos tęstinumo idėją suteikia atmintis. Pradėjusi keisti vardus supreatau, kad aš nesu vardas. Nesu pavardė. Nesu žodis, kuriuo mane kas nors gali įvardyti.

Nujaučiu, kad gyvenimas bus spalvingas ir įvairus – ir aš sau duosiu dar ne vieną naują vardą. Linkiu nebijoti keisti vardo, jei savas atrodo nepatogus – tai tik žodis kitų lūpose. Tikrasis „AŠ“ yra bevardis, beveidis, nebylus stebėtojas.






Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Kaip parašyti ir išleisti knygą?

Dažniausiai užduodamas klausimas: O tai kaip parašyti knygą?   Kantriai.   (Sunkiausia yra eiti miegoti žinant, kad nei rytoj, nei poryt, nei kitą savaitę šito darbo nebaigsi.)   Nuosekliai. Rašyti, tik apie tai, ką žinai, jauti, supranti. Neskubinti pabaigos.   (Rašant )Reikia plano ar nereikia?   Dvi knygas parašiau be plano, dvi - su planu. Tikrai lengviau ir konstruktyviau dirbti žinant kur esi, kur eini ir kuo viskas baigsis. Turbūt daug kas priklauso ir nuo asmenybės, ir nuo požiūrio į rašymą – ar tai yra chaotiškas prisėdimas prie teksto išgėrus vyno, emocinė iškrova, įkvėpimo vaikymasis (mane, pavyzdžiui, tikrai veikia pilnatis), ar sistemingas, struktūruotas darbas?   Ar rašymas yra romantiškas?   Taip, jeigu nereikia iš to gyventi ir mokėti sąskaitų už šildymą. J. K. Rowling ir Elizabeth Gilbert pavyzdžiai mane įkvėpia ir vis dar teikia vilčių. Tačiau tiesa, kad norėdama rašyti turėjau dirbti daugybę juodų darbų. Dirbau, kad

Kaip tapti jogos mokytoju?

Kaip tapti jogos instruktoriumi? Pasaulyje nėra jokios oficialios jogos veiklą prižiūrinčios institucijos. Skritingi jogos stiliai, skirtingi mokytojai ir jų dėstomos tiesos. Vieni užsiėmimus veda mažuose miesteliuose, ankštose nuomojamose patalpose, tuo tarpu kiti atidaro sveikatingumo centrus ir tampa jogos pasaulio žvaigždėmis: žargstosi ant žurnalų viršelių, dalija mitybos bei „kaip būti laimingu“ patarimus  ir leidžia savo asmeninius mokomuosius DVD.  Tiesa, didžioji dauguma jogos instruktorių Vakaruose gali pasigirti ne tik puikiu stangriu kūnu bet ir bent vienu ar keliais „jogos instruktoriaus“ sertifikatais. Indijoje jogos mokytojo įvaizdis šiek tiek kitoks. Nesvarbu nei kūno sudėjimas (dažnas jogos mokytojas turi didelį pilvą), nei kokie dokumentai. Čia jogos atžvilgiu karaliauja visiška laisvė – bene kiekvienas baltu apdaru apsivilkęs ir kojas prie ausų prispausti gebantis žmogus gali laisvai pasiskelbti esantis jogos guru. Tad kaip čia yra, kad dauguma instruktor

Nuoga blizginu veidrodžius

Nuoga blizginu milžiniškus miegamojo veidrodžius ir jaučiu – čia yra kažkas labai simboliško, kažkas labai filosofiško, tik pati nežinau kas. Tūpčioju, aukštyn žemyn, aukštyn žemyn, popierinis rankšluostis inkščioja slysdamas glotniu paviršiumi, ir įsivaizduoju, kad reikėtų padaryti viešą performansą. Tik tada atsiauginčiau visus gyvaplaukius ir jie kyšotų iš mano išangės ir pažastų, nes be gyvaplaukių neatrodyčiau rimta menininkė. Frida ir Madona su apžėlusiomis pažastimis, Marina Abramovi ć su didžiuliu garbanotu trikampiu tarpkojyje, ir Sophia Loren, ir kitos. Tik bailės viską nusiskuta, o stiprios moterys menininkės sako – žiūrėkite, kokia aš plaukuota, aš graži, bet jūs gi žiūrite ne ten – va mano menas. Bet nežinau, kaip tai reikėtų paaiškinti močiutei – ne gyvaplaukius – pačią veidrodžių valymo išsirengus viešumoje idėją. Kai kurios idėjos turi būti matuojamos taip: ar galima jas paaiškinti paprastam kaimo žmogui? Sėdžiu nuoga ant ką tik išvalyto klozeto, prisimen