Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

senis prie juros


-          Nebežinau. – Tariau veidrodžiui. Ir plojau sau skambų antausį.  – Vis tiek nežinau. – Nepasidaviau. Ir atsukau veidrodžiui kitą skruostą.
-          Šizofrenikė. – Šnabždėsis žmonės. – Ji kalba pati su savim.
-          Idiotai. – Sakysiu. – Juk ne sus savim. Su veidrodžiu!
Matai, sakiau jam, kai skauda noriu mirti. Kai malonu – noriu kad tai testųsi. Kartais ir nusitęsia, bet tada būna jau nebe taip malonu. Ir vėl ištinka ta abejotina tarpinė būsena. Kai nieko nevyksta. Nieko nejaučiu. Esu ir tiek. Ir tada nežinau kodėl. Maistas, miegas, kvaili pokalbiai telefonu, knygos, kava. Ir ką? Sakytum, egzistencinė krizė? Sakau, egzistencinis nuobodulys. Aplink visi ėda ir dauginasi išsišiepę. Ir pilna burna aiškina, kad tai - Gyvenimas. Bet jie nesikalba su veidrodžiais, o man paklausus „prasmė?“ , vieni galvoja kad kėsinuosi į jų kąsnį, o kiti džiugiai atkiša man kokį dievo paveiksliuką. Va, sako, jis tave išgelbės.
Gelbėk, prašau. Ir įsivaizduoju kaip iš dangaus dievas ant virvės nuleidžia didžiulį raudoną gelbėjimosi ratą. Arba numeta pirmos pagalbos rinkinį. Arba galėtų bent kokį gražų raumeningą gelbėtoją iš paplūdimio atsiųst. Aš ta proga net nusitrenkiau į pajūrį – vis didesnė tikimybė skęsti ir būti išgelbėtai. Bet įbridau iki kelių ir apsigalvojau. O vakare man dievas atsiuntė raukšlėtą senį, kuris prisikabino, kad per daug rūkau.
-          Tavo dūmai per balkoną veržiasi į mano kambarį. – Grūmojo pirštu. Būčiau aš jį siuntus velniop, bet pagalvojau, gal čia kaip pasakoj, pats dievas į kriošeną pasivertęs atėjo su manim pasikalbėti? Meiliai išsišiepiau ir pasiūliau seniui pavakarieniaut. Tas kad nušvito, atrodė, net pora šimtų metų pajaunėjo, o jo akyse išvydau žaidimą. Ne tą, kurį žaidžia dievas ir tikintieji. Tai buvo žaidimas kurį žaidžia vyras ir moteris. Ir vėl  norėjau prunkštelt, bet tik gūžtelėjau pečiais – o gal tokia dievo valia?
Su seniu valgėm žuvį. Senis gėrė alų.
-          Kaip tu manai, kiek man metų? – Paklausė.
-          Manau, daugiau nei mano tėvui. – Atsakiau nuoširdžiai. Senis supyko. Matyt, jis nenorėjo būti man kaip tėvas.  – Bet mano tėvas labai jaunas. – Pridūriau. Seniui patiko. Tada virš mūsų pakibo mėnulis.
-          Einam išsimaudyt? – Sakiau.
-          Einam į mano kambarį. – Sakė senis. – Aš tau kai ką parodysiu.
-          Žinau, žinau... – Raminau veidrodyje sunerimusį atspindį. – Senis gali būti nedoras, žinau... – Atspindys mirktelėjo man akį. O aš nuėjau į senio kambarį.
-          Sėsk. – Senis parodė į viengulę lovą. Kambarys buvo neįtikėtinai tvarkingas – ant stalo gulėjo pagal ilgį išrikiuoti pieštukai ir krūva knygų. Kažkaip susigėdau pamačiusi ant virvės padžiautas senio kelnaites . Ne dėl to, kad niekad nebūčiau mačiusi vyriškų apatinių, bet pagalvojau, jei jau senis toks tvarkingas... jam turėtų būti nesmagu.
-          Nebijok. – Sakė jis.
-          Aš ir nebijau. – Pasipūčiau. Ir slapta dairiausi veidrodžio – būtinai reikėjo pasitart.
Senis, pasirodo, buvo budistas. Jis man parodė savo knygas, smėlio buteliukus, kažkokius amuletus. Žadėjo pagydyti mano sergančią sielą. Jis paprašė nusivilkti suknelę.
-          Gerai. – Sakiau. Bet tada senis susiraukė.
-          Tu netvarkinga. – Sakė jis. – Kas gi meta drabužius ant žemės? Tavo pėdos smėlėtos, prineši man į kambarį. Eik, nusiplauk kojas.
-          Gerai. – Sakiau.
O tada senis man parodė Gyvenimą, kuris turbūt kadaise buvo baisiai alkanas būti. Baisiai godus. Jis iščiulpė senio raumenis, palikdamas ant kaulų karoti raukšlėtą odą. Jis ištampė gyslas, ištąsė jo plaukus, tik kur niekur palikdamas žilus šuorus. Jis atėmė orą – senis vos galėjo kvėpuoti.
-          Žiūrėk man į akis. – Prašė senis. Aš žiūrėjau žiūrėjau , ir darėsi vis aiškiau. Seniui jau skaudėjo būti. Man būti buvo nuobodu.
-          Ačiū, žinot... man atrodo aš jau pagijau... – Tariau.
-          Palauk! – Šaukė senis. – Aš tau dar neparodžiau savo Gyvenimo Patirties!
Mano kambaryje jau laukė veidrodis.
-          Žinai ką? – Tariau atspindžiui. – Nuobodulys nėra jau taip blogai, kai žinau, kad tai laikina. Dabar aš noriu kad jis tęstųsi.
Išvažiuodama paprašiau: Dieve, jei senis sugalvotų skandintis – jūroje ar alaus putose, numesk tu jam raudoną gelbėjimosi ratą.



Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Kaip parašyti ir išleisti knygą?

Dažniausiai užduodamas klausimas: O tai kaip parašyti knygą?   Kantriai.   (Sunkiausia yra eiti miegoti žinant, kad nei rytoj, nei poryt, nei kitą savaitę šito darbo nebaigsi.)   Nuosekliai. Rašyti, tik apie tai, ką žinai, jauti, supranti. Neskubinti pabaigos.   (Rašant )Reikia plano ar nereikia?   Dvi knygas parašiau be plano, dvi - su planu. Tikrai lengviau ir konstruktyviau dirbti žinant kur esi, kur eini ir kuo viskas baigsis. Turbūt daug kas priklauso ir nuo asmenybės, ir nuo požiūrio į rašymą – ar tai yra chaotiškas prisėdimas prie teksto išgėrus vyno, emocinė iškrova, įkvėpimo vaikymasis (mane, pavyzdžiui, tikrai veikia pilnatis), ar sistemingas, struktūruotas darbas?   Ar rašymas yra romantiškas?   Taip, jeigu nereikia iš to gyventi ir mokėti sąskaitų už šildymą. J. K. Rowling ir Elizabeth Gilbert pavyzdžiai mane įkvėpia ir vis dar teikia vilčių. Tačiau tiesa, kad norėdama rašyti turėjau dirbti daugybę juodų darbų. Dirbau, kad

Kaip tapti jogos mokytoju?

Kaip tapti jogos instruktoriumi? Pasaulyje nėra jokios oficialios jogos veiklą prižiūrinčios institucijos. Skritingi jogos stiliai, skirtingi mokytojai ir jų dėstomos tiesos. Vieni užsiėmimus veda mažuose miesteliuose, ankštose nuomojamose patalpose, tuo tarpu kiti atidaro sveikatingumo centrus ir tampa jogos pasaulio žvaigždėmis: žargstosi ant žurnalų viršelių, dalija mitybos bei „kaip būti laimingu“ patarimus  ir leidžia savo asmeninius mokomuosius DVD.  Tiesa, didžioji dauguma jogos instruktorių Vakaruose gali pasigirti ne tik puikiu stangriu kūnu bet ir bent vienu ar keliais „jogos instruktoriaus“ sertifikatais. Indijoje jogos mokytojo įvaizdis šiek tiek kitoks. Nesvarbu nei kūno sudėjimas (dažnas jogos mokytojas turi didelį pilvą), nei kokie dokumentai. Čia jogos atžvilgiu karaliauja visiška laisvė – bene kiekvienas baltu apdaru apsivilkęs ir kojas prie ausų prispausti gebantis žmogus gali laisvai pasiskelbti esantis jogos guru. Tad kaip čia yra, kad dauguma instruktor

Nuoga blizginu veidrodžius

Nuoga blizginu milžiniškus miegamojo veidrodžius ir jaučiu – čia yra kažkas labai simboliško, kažkas labai filosofiško, tik pati nežinau kas. Tūpčioju, aukštyn žemyn, aukštyn žemyn, popierinis rankšluostis inkščioja slysdamas glotniu paviršiumi, ir įsivaizduoju, kad reikėtų padaryti viešą performansą. Tik tada atsiauginčiau visus gyvaplaukius ir jie kyšotų iš mano išangės ir pažastų, nes be gyvaplaukių neatrodyčiau rimta menininkė. Frida ir Madona su apžėlusiomis pažastimis, Marina Abramovi ć su didžiuliu garbanotu trikampiu tarpkojyje, ir Sophia Loren, ir kitos. Tik bailės viską nusiskuta, o stiprios moterys menininkės sako – žiūrėkite, kokia aš plaukuota, aš graži, bet jūs gi žiūrite ne ten – va mano menas. Bet nežinau, kaip tai reikėtų paaiškinti močiutei – ne gyvaplaukius – pačią veidrodžių valymo išsirengus viešumoje idėją. Kai kurios idėjos turi būti matuojamos taip: ar galima jas paaiškinti paprastam kaimo žmogui? Sėdžiu nuoga ant ką tik išvalyto klozeto, prisimen