Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

Indijoj pamečiau dantį


Kai mokinys yra pasiruošęs, tada pasirodo mokytojas.
Šimtus kartų girdėjau frazes apie dabarties vertę ir džiaugsmą, skaičiau knygą „The Power of Now‘‘, mėgavausi savo dienomis ir naktimis, stengdamasi mintyse nebekeliauti laiku. Bet vis tiek dažnai pagaudavau save nerimaujant „o kas bus toliau?“ Bet vieną vakarą nutiko du svarbūs dalykai: žiūrėdama vieną filmą aš išgirdau labai įdomią istoriją ir... valgydama popkorną sugebėjau nusilaužti dantį.

Pradėsiu nuo istorijos. Taigi, vyras, rankose laikydamas dailią taurę kalbėjo: „Graži taurė, ar ne? Nuostabi, ką? Tai mano brangaus bičiulio dovana...“  Jis sukiojo indą rankose,  aš jau maniau – ims ir sudaužys, parodydamas daiktų laikinumą, mokindamas prie nieko neprisirišti. O jis tęsė: „Bet mano mintyse šita taurė - jau sudužusi. Tik šukės... Graži taurė, ar ne?“

Ir tada aš supratau, kad nereikia nei daužyti nei išmesti daiktų, idant prie jų neprisirištume. Nereikia palikti žmonių, nei bėgti iš miestų. Viskas praeis, sudils, suduš, užsimirš. Viskas jau praėjo. Ir staiga pasijutau visur suspėjusi, viską nuveikusi, viską pamačiusi ir pamiršusi, išmokusi ir atbukusi, pasenusi ir viską išgyvenusi... Visi daiktai kuriuos aš turiu – jau sulužę ir nutriušę. Pinigai kuriuos uždirbu – jau išleisti. Žmonės, kuriuos myliu – jau mane įskaudinę, išėję. Ir tapo taip lengva ir gera, kai pirmą kartą nesipriešindama suvokiau amžiną dabartį ir visa ko laikinumą. Tada nuoširdžiai nusprendžiau gyventi akimirkos džiaugsme.

Neilgai tas džiaugsmas truko, nes, kaip jau sakiau, žiūrint tą lemtingą filmą nusilaužiau dantį. Dvi dienas valgiau košeles, lyg tas begemotas, bijodama eiti pas stomatologą atokiame Indijos kaime. Trečią dieną supratau, kad tris mėnesius šitaip netempsiu ir netrukus jau mindžikavau prie gydytojo durų. Pabeldusi kyštelėjau galvą vidun, o ten kėdėje skausmo iškreiptu veidu sėdėjo išsižiojęs vaikinas. Dar spėjau pamatyti jo skruostu nubėgusią kraujo srovelė, prieš gydytojui užtrenkiat duris.
-          Palaukit dešimt minučių.
Laukdama girdėjau pratisą vaikino staugimą, gožiamą senamadiško grąžto džeržgimo. Vaje... o toliau buvo tik blogiau – kai sėdausi šalto prakaito išpilta į stomatologo kėdę, kai ant sprando pasišiaušė plaukai pamačius nešvarias asistento rankas ir senamadiškus, vidurinės mokyklos laikus, primenančius įrankius. Aš irgi suinkščiau iš skausmo, gydytojui leidžiant anestetiką. Jis, kažkodėl, naudojo tokią storą adatą... O galiausiai, ištraukęs dantį, prikimšo man burną vatos. „Na na, juk jogai nejaučia skausmo!“ dar bandė juokauti, pamatęs mano skruostu riedančią palengvėjimo ašarą. 

Ne kiekvieną momentą norisi išgyventi, nors nusišauk. Sėdėdama toje kėdėje mielai mintimis būčiau ištrūkusi į Havajus. Bandžiau. Bet skausmas buvo stipriausias dabarties atstovas.

Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Kaip parašyti ir išleisti knygą?

Dažniausiai užduodamas klausimas: O tai kaip parašyti knygą?   Kantriai.   (Sunkiausia yra eiti miegoti žinant, kad nei rytoj, nei poryt, nei kitą savaitę šito darbo nebaigsi.)   Nuosekliai. Rašyti, tik apie tai, ką žinai, jauti, supranti. Neskubinti pabaigos.   (Rašant )Reikia plano ar nereikia?   Dvi knygas parašiau be plano, dvi - su planu. Tikrai lengviau ir konstruktyviau dirbti žinant kur esi, kur eini ir kuo viskas baigsis. Turbūt daug kas priklauso ir nuo asmenybės, ir nuo požiūrio į rašymą – ar tai yra chaotiškas prisėdimas prie teksto išgėrus vyno, emocinė iškrova, įkvėpimo vaikymasis (mane, pavyzdžiui, tikrai veikia pilnatis), ar sistemingas, struktūruotas darbas?   Ar rašymas yra romantiškas?   Taip, jeigu nereikia iš to gyventi ir mokėti sąskaitų už šildymą. J. K. Rowling ir Elizabeth Gilbert pavyzdžiai mane įkvėpia ir vis dar teikia vilčių. Tačiau tiesa, kad norėdama rašyti turėjau dirbti daugybę juodų darbų. Dirbau, kad

Kaip tapti jogos mokytoju?

Kaip tapti jogos instruktoriumi? Pasaulyje nėra jokios oficialios jogos veiklą prižiūrinčios institucijos. Skritingi jogos stiliai, skirtingi mokytojai ir jų dėstomos tiesos. Vieni užsiėmimus veda mažuose miesteliuose, ankštose nuomojamose patalpose, tuo tarpu kiti atidaro sveikatingumo centrus ir tampa jogos pasaulio žvaigždėmis: žargstosi ant žurnalų viršelių, dalija mitybos bei „kaip būti laimingu“ patarimus  ir leidžia savo asmeninius mokomuosius DVD.  Tiesa, didžioji dauguma jogos instruktorių Vakaruose gali pasigirti ne tik puikiu stangriu kūnu bet ir bent vienu ar keliais „jogos instruktoriaus“ sertifikatais. Indijoje jogos mokytojo įvaizdis šiek tiek kitoks. Nesvarbu nei kūno sudėjimas (dažnas jogos mokytojas turi didelį pilvą), nei kokie dokumentai. Čia jogos atžvilgiu karaliauja visiška laisvė – bene kiekvienas baltu apdaru apsivilkęs ir kojas prie ausų prispausti gebantis žmogus gali laisvai pasiskelbti esantis jogos guru. Tad kaip čia yra, kad dauguma instruktor

Nuoga blizginu veidrodžius

Nuoga blizginu milžiniškus miegamojo veidrodžius ir jaučiu – čia yra kažkas labai simboliško, kažkas labai filosofiško, tik pati nežinau kas. Tūpčioju, aukštyn žemyn, aukštyn žemyn, popierinis rankšluostis inkščioja slysdamas glotniu paviršiumi, ir įsivaizduoju, kad reikėtų padaryti viešą performansą. Tik tada atsiauginčiau visus gyvaplaukius ir jie kyšotų iš mano išangės ir pažastų, nes be gyvaplaukių neatrodyčiau rimta menininkė. Frida ir Madona su apžėlusiomis pažastimis, Marina Abramovi ć su didžiuliu garbanotu trikampiu tarpkojyje, ir Sophia Loren, ir kitos. Tik bailės viską nusiskuta, o stiprios moterys menininkės sako – žiūrėkite, kokia aš plaukuota, aš graži, bet jūs gi žiūrite ne ten – va mano menas. Bet nežinau, kaip tai reikėtų paaiškinti močiutei – ne gyvaplaukius – pačią veidrodžių valymo išsirengus viešumoje idėją. Kai kurios idėjos turi būti matuojamos taip: ar galima jas paaiškinti paprastam kaimo žmogui? Sėdžiu nuoga ant ką tik išvalyto klozeto, prisimen