Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

Velniop deimantus


Aš parkritau. Paryčiais, prieš patį nubudimą, dar neatmerkusi akių pajutau, kad guliu dugne. Mano galva buvo pilna švino karoliukų, jie ritinėjosi po ištinusias smegenis kas kartą man pasukant kaklą. Nebuvo jokių sapnų, tik minkšta pagalvės tamsa ir gatvės žibintų apšviestos lubos. Laikrodis rodė ketvirtą ryto. Pats geriausias laikas medituoti. Laikas, kai susitinka šitas ir kiti pasauliai, kai protas turėtų būti skaidrus kaip ežeras ir nutolęs nuo šaldytuvo ir tualeto kasdienybės. Medituoti??? Juk sakiau, mano galvoje ritinėjosi švino karoliukai, o skonis burnoje buvo lyg sukramčius pastipusią žiurkę. Vilgiau savo liežuvį vandeniu, kava, suleidau dantis į apdžiuvusį agurką, duoną, spintelėje radau sausainių. Bet dvėselienos skonis niekur nedingo. Tada užsirūkiau. Su chalatu, basomis kojomis stypsojau terasoje žudydama bundančio miesto kvapą. Aš pabudau nukritusi, ištinusi, uždususi, pavargusi, sugėdinta bet nesusigėdusi ir visai nenorėjau būti toje terasoje ir rūkyti tą nelemtą suktinę. Man skaudėjo būti. O reikėjo prikelti tą žiurkę gyvenimui. Šeštą ryto languose užsidegė šviesos, girdėjosi virdulių kunkuliavimas, tarškėjo duonos skrudintuvai, rasojo vonių langai, žmonės ruošėsi į darbus. Aš ruošiausi nugyventi dieną parkritusi. Keistas dalykas tos pagirios, kaip skaistykla: iš vakaro patyręs rojų protas iš ryto atsiduria kūno pragare. Kai dreba rankos ir daužosi širdis, nepadeda nei aspirinas, nei vitaminas C, o pagalvojus apie taurę viskio ta negyva žiurkė pilve prisikelia iš numirusiųjų ir nagais dryksteli skrandį. Keista buvo naktis prieš šitą rytą, kai ėjome į barą man vis dar skaudėjo, nenoriu sakiau aš to vyno, nenuplaus, neapgaus, nepamiršiu. Tik vieną taurę, sakiau, o jos juokėsi, pasidažyk lūpas, sakė. Ir mes raudoniu tepėme lūpas, juodinome akis, kvepalais purškėme plaukus, piktai į mus dėbsojo moteris restorano tualete, matyt jai nepatiko, kad dar neturime raukšlių aplink akis. O mes juokėmės, su kiekviena taure vis garsiau, įžūliau, ir aš nustojau skaičiavusi taures, trumpam pamiršau jo odos kvapą iš ryto, ir mūsų sujauktas paklodes. Jis paskendo mano lūpų dažais antspauduotoje taurėje, mes užsisakėme dar vieną butelį ir aš patikėjau, kad nuleisiu jo veidą į klozetą drauge su acetono prisotintu šlapimu. Rūkiau restorano terasoje kai prie manęs priėjo vyras, mažutis, senas, ežiuku kirptais žilais plaukais, jis ištiesė man cigaretę. Prisidegiau šią nuo savosios ir mudu stovėjome iš lėto žudydami save giliais Marlboro įkvėpimais ir stebėjome kaip po mumis šėlo miestas, kuris niekada nemiega. Ką čia veiki? – klausė senukas. Neprisimenu ką atsakiau, neprisimenu kaip atsidūrėme jo automobilyje. Jis nusivežė mus į kažkokį restoraną pusrūsyje kur svirduliavo girtutėlės kino žvaigždės ir jaunos mergaitės kvatojosi iš pagyvenusių ponų pokštų. Mes irgi juokėmės, aš neprisimenu, gal senukas iš tiesų turėjo humoro jausmą, bet jis tikrai turėjo pinigų. Jis mus pamaitino ir girdė girdė girdė, padavėjai nešė vyną ir viskį, ir aš maukiau viskį užsigerdama vynu, vyną užgerdama espresso ir pasodrindama kartumą senuko Marlboro dūmu. Mes šokom, ir į mus dar pikčiau žiūrėjo moterys su raukšlėmis aplink akis, o aš maniau, jos nieko nesupranta. Jos tikrai nesuprato, kodėl ranka braukiau plaukus, laižiau lūpas, varčiau akis ir leidau seniui liesti savo šlaunis. Ar tau patinka deimantai? – klausė senukas, aš papurčiau galvą. Negaliu jų nei valgyti nei mylėti, sakiau, ir tada buvo jo eilė juoktis. Užvertęs galvą kvatojosi kaip Džekas Nikolsonas, apnuogindamas pageltusius krūminius dantis. Valgyt ir mylėt? – žiūrėjo į mane pro savo akinių rėmus. - Tik tiek?


Ir tikrai, nedaug prašau, tik valgyt ir mylėt. Velniop tuos deimantus, kad tik nuplovus tos negyvos žiurkės skonį ir viskas būtų gerai. Apie devintą ryto įjungiau kompiuterį. Yes and lover lover lover lover lover lover lover come back to me, come back to me... kambarį užpildė Leonardo Coheno balsas. Bet ta daina nebeskambėjo taip kaip vakar, kai traukiau visa gerkle užsiropštusi ant stalo, įžūliai dėbčiodama į kažko nepatenkintas damas. Ne, ne, šįryt  girdėjau beviltiškai kartojamą mantrą ir supratau: vakar baisiai prisigėriau, atsisakiau deimantų, o JIS nei paskęs, nei sugrįš. Ir beliko man nugyventi dieną parkritus, dieną kurios vėliau neprisiminsiu, dieną, kai šimtas penkiasdešimt septintą kartą supratau kad in vino veritas būna tik tol, kol vynas nevirsta šlapimu.



Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Kaip parašyti ir išleisti knygą?

Dažniausiai užduodamas klausimas: O tai kaip parašyti knygą?   Kantriai.   (Sunkiausia yra eiti miegoti žinant, kad nei rytoj, nei poryt, nei kitą savaitę šito darbo nebaigsi.)   Nuosekliai. Rašyti, tik apie tai, ką žinai, jauti, supranti. Neskubinti pabaigos.   (Rašant )Reikia plano ar nereikia?   Dvi knygas parašiau be plano, dvi - su planu. Tikrai lengviau ir konstruktyviau dirbti žinant kur esi, kur eini ir kuo viskas baigsis. Turbūt daug kas priklauso ir nuo asmenybės, ir nuo požiūrio į rašymą – ar tai yra chaotiškas prisėdimas prie teksto išgėrus vyno, emocinė iškrova, įkvėpimo vaikymasis (mane, pavyzdžiui, tikrai veikia pilnatis), ar sistemingas, struktūruotas darbas?   Ar rašymas yra romantiškas?   Taip, jeigu nereikia iš to gyventi ir mokėti sąskaitų už šildymą. J. K. Rowling ir Elizabeth Gilbert pavyzdžiai mane įkvėpia ir vis dar teikia vilčių. Tačiau tiesa, kad norėdama rašyti turėjau dirbti daugybę juodų darbų. Dirbau, kad

Kaip tapti jogos mokytoju?

Kaip tapti jogos instruktoriumi? Pasaulyje nėra jokios oficialios jogos veiklą prižiūrinčios institucijos. Skritingi jogos stiliai, skirtingi mokytojai ir jų dėstomos tiesos. Vieni užsiėmimus veda mažuose miesteliuose, ankštose nuomojamose patalpose, tuo tarpu kiti atidaro sveikatingumo centrus ir tampa jogos pasaulio žvaigždėmis: žargstosi ant žurnalų viršelių, dalija mitybos bei „kaip būti laimingu“ patarimus  ir leidžia savo asmeninius mokomuosius DVD.  Tiesa, didžioji dauguma jogos instruktorių Vakaruose gali pasigirti ne tik puikiu stangriu kūnu bet ir bent vienu ar keliais „jogos instruktoriaus“ sertifikatais. Indijoje jogos mokytojo įvaizdis šiek tiek kitoks. Nesvarbu nei kūno sudėjimas (dažnas jogos mokytojas turi didelį pilvą), nei kokie dokumentai. Čia jogos atžvilgiu karaliauja visiška laisvė – bene kiekvienas baltu apdaru apsivilkęs ir kojas prie ausų prispausti gebantis žmogus gali laisvai pasiskelbti esantis jogos guru. Tad kaip čia yra, kad dauguma instruktor

Nuoga blizginu veidrodžius

Nuoga blizginu milžiniškus miegamojo veidrodžius ir jaučiu – čia yra kažkas labai simboliško, kažkas labai filosofiško, tik pati nežinau kas. Tūpčioju, aukštyn žemyn, aukštyn žemyn, popierinis rankšluostis inkščioja slysdamas glotniu paviršiumi, ir įsivaizduoju, kad reikėtų padaryti viešą performansą. Tik tada atsiauginčiau visus gyvaplaukius ir jie kyšotų iš mano išangės ir pažastų, nes be gyvaplaukių neatrodyčiau rimta menininkė. Frida ir Madona su apžėlusiomis pažastimis, Marina Abramovi ć su didžiuliu garbanotu trikampiu tarpkojyje, ir Sophia Loren, ir kitos. Tik bailės viską nusiskuta, o stiprios moterys menininkės sako – žiūrėkite, kokia aš plaukuota, aš graži, bet jūs gi žiūrite ne ten – va mano menas. Bet nežinau, kaip tai reikėtų paaiškinti močiutei – ne gyvaplaukius – pačią veidrodžių valymo išsirengus viešumoje idėją. Kai kurios idėjos turi būti matuojamos taip: ar galima jas paaiškinti paprastam kaimo žmogui? Sėdžiu nuoga ant ką tik išvalyto klozeto, prisimen