Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

Vyšnia ant torto

-          Susitelkime į santykį su maistu. Ką aš valgau? Kodėl? Alkis ar malonumas? Apgalvokime kiekvieną kąsnį. Jokių pokalbių. Bendraukime su maistu. Valgykime nesidairydami į šalis. Nevalgykime skaitydami, nei žiūrėdami televizorių, nei sėdėdami prie kompiuterio. Matykime ką valgome. Kiekvieną akimirką būkime dėkingi už mums suteiktą maistą.
-          Na jau ne. Galiu padėkoti mamai ant stalo padėjusiai cepelinų, bet visur kitur aš valgau – nes aš moku. O sakydama “ačiū” tik pasufleruoju padavėjui, kad nesivargintų nešti grąžos. Aš moku, nes aš uždirbau ir dėkinga turiu būti tik pati sau. Ar ne?
Supratimas ir suvokimas - lyg sapnas ir pabudimas. Net intymiame santykyje su maistu neprisiverčiau būti nuolanki, kol nuoširdžiai neapgalvojau ryžių kelio. Laukuose dirbantys darbinkai empatijos nesukėlė – niekada gyvai jų nemačiau, net nebuvau ryžių lauke. Bet pasitelkusi vaizduotę įsivaizdavau toliau – pavargęs sunkvežimio vairuotojas sustoja nusišlapinti pakelėje. Grafikos dizaineris, naktį kuriantis naują basmati logotipą gurkšteli kavos. Kavos kelias? Nežinau, gal koks susišaudymas Kolumbijoje? O gal jie ten vietoje kraujo naudoja butaforinį kraują, arba pigų kečupą. Pomidorų kelias. Anglijos priemiestis, fasavimo fabrike dirbantis lietuvis užmiega prie konvejerio. Arbatos kelias. Vyno kelias. Šokolado. Duonos. Ar aš visiems jiems sumokėjau? Ar gana?
-          Tu karščiuoji.
-          Tu paklausyk. Apgalvok kiekvieną kąsnį ir būsi vegetarė! Palygink apelsino kelią ir kepsnio. Nukritęs nuo medžio žole atrieda vitaminų kamuoliukas, ir ausį rėžia skerdžiamo gyvūno žviegimas. Perpjauta gerklė arba aukšta elektros srovė, tada gyvuliui nuleidžiamas kraujas, nudiriama oda, nuo kaulų plėšiama mėsa. Į šoną nutrenktos gličios odos greitai pasmirsta ir musės ten deda kiaušinius, iš kurių išsirita baltos lervos. Kartais tos lervos išsirita ir mėsoje...
-          Tu karščiuoji.
-          Aš dėkinga už kiekvieną suvalgytą kąsnį. Aš viską supratau.
-          Ji karščiuoja.
-          Duokite jai imbiero tinktūros.
-          Aš viską supratau! Gyventi reikia šia akimirka ir kiekvienas kąsnis atskleidžia mūsų požiūrį į gyvenimą! Pavadinkime tai „Paskutinio kąsnio filosofija“. Vieni žmonės, neva neatsakingi, skaniausius kąsnelius suvalgo pirmiausiai. Kiti gardėsį pasilieka pabaigai - ir jie yra kvailiai! Pasilikdamas skaniausią kąsnį pabaigai darai dvi prielaidas – kad išliksi gyvas iki to momento, kai ateis laikas suvalgyti vyšnią ant torto, ir – kad ketini suvalgyti visą lėkštės turinį ir po to vis dar būsi alkanas.





Man regisi, tiesa yra ne “in vino” bet apsvaigime apskritai. Taip jau nutikę ne kartą, kai neišsimiegojus, apgirtus ar karščiuojant kyla “genialios” mintys. Atgavus proto aštrumą genialumas jau rodosi primityvus, bet tąsyk apsinuodijusi nežinia kokiu maistu (mokytoja Devi sakė, kad tai tebuvo karminė bausmė už mano nedėkingumą) aš, taip sakant ir net nesišypsant, viską supratau. 

Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Kaip parašyti ir išleisti knygą?

Dažniausiai užduodamas klausimas: O tai kaip parašyti knygą?   Kantriai.   (Sunkiausia yra eiti miegoti žinant, kad nei rytoj, nei poryt, nei kitą savaitę šito darbo nebaigsi.)   Nuosekliai. Rašyti, tik apie tai, ką žinai, jauti, supranti. Neskubinti pabaigos.   (Rašant )Reikia plano ar nereikia?   Dvi knygas parašiau be plano, dvi - su planu. Tikrai lengviau ir konstruktyviau dirbti žinant kur esi, kur eini ir kuo viskas baigsis. Turbūt daug kas priklauso ir nuo asmenybės, ir nuo požiūrio į rašymą – ar tai yra chaotiškas prisėdimas prie teksto išgėrus vyno, emocinė iškrova, įkvėpimo vaikymasis (mane, pavyzdžiui, tikrai veikia pilnatis), ar sistemingas, struktūruotas darbas?   Ar rašymas yra romantiškas?   Taip, jeigu nereikia iš to gyventi ir mokėti sąskaitų už šildymą. J. K. Rowling ir Elizabeth Gilbert pavyzdžiai mane įkvėpia ir vis dar teikia vilčių. Tačiau tiesa, kad norėdama rašyti turėjau dirbti daugybę juodų darbų. Dirbau, kad

Kaip tapti jogos mokytoju?

Kaip tapti jogos instruktoriumi? Pasaulyje nėra jokios oficialios jogos veiklą prižiūrinčios institucijos. Skritingi jogos stiliai, skirtingi mokytojai ir jų dėstomos tiesos. Vieni užsiėmimus veda mažuose miesteliuose, ankštose nuomojamose patalpose, tuo tarpu kiti atidaro sveikatingumo centrus ir tampa jogos pasaulio žvaigždėmis: žargstosi ant žurnalų viršelių, dalija mitybos bei „kaip būti laimingu“ patarimus  ir leidžia savo asmeninius mokomuosius DVD.  Tiesa, didžioji dauguma jogos instruktorių Vakaruose gali pasigirti ne tik puikiu stangriu kūnu bet ir bent vienu ar keliais „jogos instruktoriaus“ sertifikatais. Indijoje jogos mokytojo įvaizdis šiek tiek kitoks. Nesvarbu nei kūno sudėjimas (dažnas jogos mokytojas turi didelį pilvą), nei kokie dokumentai. Čia jogos atžvilgiu karaliauja visiška laisvė – bene kiekvienas baltu apdaru apsivilkęs ir kojas prie ausų prispausti gebantis žmogus gali laisvai pasiskelbti esantis jogos guru. Tad kaip čia yra, kad dauguma instruktor

Nuoga blizginu veidrodžius

Nuoga blizginu milžiniškus miegamojo veidrodžius ir jaučiu – čia yra kažkas labai simboliško, kažkas labai filosofiško, tik pati nežinau kas. Tūpčioju, aukštyn žemyn, aukštyn žemyn, popierinis rankšluostis inkščioja slysdamas glotniu paviršiumi, ir įsivaizduoju, kad reikėtų padaryti viešą performansą. Tik tada atsiauginčiau visus gyvaplaukius ir jie kyšotų iš mano išangės ir pažastų, nes be gyvaplaukių neatrodyčiau rimta menininkė. Frida ir Madona su apžėlusiomis pažastimis, Marina Abramovi ć su didžiuliu garbanotu trikampiu tarpkojyje, ir Sophia Loren, ir kitos. Tik bailės viską nusiskuta, o stiprios moterys menininkės sako – žiūrėkite, kokia aš plaukuota, aš graži, bet jūs gi žiūrite ne ten – va mano menas. Bet nežinau, kaip tai reikėtų paaiškinti močiutei – ne gyvaplaukius – pačią veidrodžių valymo išsirengus viešumoje idėją. Kai kurios idėjos turi būti matuojamos taip: ar galima jas paaiškinti paprastam kaimo žmogui? Sėdžiu nuoga ant ką tik išvalyto klozeto, prisimen