Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

Atidaviau Indijos "bibliją"

Vakar atidaviau draugei savo kelionių bibliją, nutampytą, nulankstytais kampais, su paraštėse prirašinėtomis pastabomis, paskubomis kavinėje brūkšteltais emailais ir indiškais telefonų numeriais, varnelėmis pažymėtais restoranais, iksiukais – muziejais, žemėlapyje tušinuku suvedžiotas nuvažiuotas kelias traukiniais, punktyrine linija – skrydžiai lėktuvu, kaip tada prieš pat Kalėdas iš Kalkutos į Goa; arba, kai vos spėjau į lėktuvą iš Katmandu į Delį; vos spėjau ir iš Mumbajaus į Bankoką, tada pašokusi naktį pasižiūrėjau į laikrodį, paklaikau, o po aštuonių minučių jau sėdėjau ant galinės taksi sėdynės pro atvirą langą gerdama toksišką Marine Drive molo vandenų orą – tada taksistui pažadėjau sumokėti dvigubai, jeigu suspėsiu į lektuvą. Suspėjau. Sumokėjau.



Dabar truputį gaila buvo jai atiduoti savo knygą – gal geriau laikyti ir glostyti aplamdytus puslapius, kurių beveik kiekvienas jau turi asmeninę istoriją. “Pavydžiu tau Indijos…” sakau draugei, o ji kartais tokia, kaip anglai sako “thick” – tiršta, kartais ne viską iškarto supranta, pakelia savo juodus itališkus antakius ir nustebusi klausia ko gi aš jai pavydžiu, jeigu pati buvusi ten bene šešis kartus, ir daugiau nei metus prasitampiusi po jogos ašramus ir stogo terasų barus?

Pavydžiu jai pirmo karto, jausmo tik išlipus iš lėktuvo stebuklų šalyje; čili pipirų nutvilkyto liežuvio guodžiamo gerokai per saldžiu čiajumi ir to švento turistinio naivumo, kai tiki, kad kiekvienas kobrą krepšyje laikantis tiurbanuotas dėdė yra pats tikriausias burtininkas.

Atidaviau jai “Lonely Planet” knygą ir labai laukiu jos laiško. Esu beveik tikra, kad bus, kaip indai sako, “same same but different…” 

Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Kaip parašyti ir išleisti knygą?

Dažniausiai užduodamas klausimas: O tai kaip parašyti knygą?   Kantriai.   (Sunkiausia yra eiti miegoti žinant, kad nei rytoj, nei poryt, nei kitą savaitę šito darbo nebaigsi.)   Nuosekliai. Rašyti, tik apie tai, ką žinai, jauti, supranti. Neskubinti pabaigos.   (Rašant )Reikia plano ar nereikia?   Dvi knygas parašiau be plano, dvi - su planu. Tikrai lengviau ir konstruktyviau dirbti žinant kur esi, kur eini ir kuo viskas baigsis. Turbūt daug kas priklauso ir nuo asmenybės, ir nuo požiūrio į rašymą – ar tai yra chaotiškas prisėdimas prie teksto išgėrus vyno, emocinė iškrova, įkvėpimo vaikymasis (mane, pavyzdžiui, tikrai veikia pilnatis), ar sistemingas, struktūruotas darbas?   Ar rašymas yra romantiškas?   Taip, jeigu nereikia iš to gyventi ir mokėti sąskaitų už šildymą. J. K. Rowling ir Elizabeth Gilbert pavyzdžiai mane įkvėpia ir vis dar teikia vilčių. Tačiau tiesa, kad norėdama rašyti turėjau dirbti daugybę juodų darbų. Dirbau, kad

Kaip tapti jogos mokytoju?

Kaip tapti jogos instruktoriumi? Pasaulyje nėra jokios oficialios jogos veiklą prižiūrinčios institucijos. Skritingi jogos stiliai, skirtingi mokytojai ir jų dėstomos tiesos. Vieni užsiėmimus veda mažuose miesteliuose, ankštose nuomojamose patalpose, tuo tarpu kiti atidaro sveikatingumo centrus ir tampa jogos pasaulio žvaigždėmis: žargstosi ant žurnalų viršelių, dalija mitybos bei „kaip būti laimingu“ patarimus  ir leidžia savo asmeninius mokomuosius DVD.  Tiesa, didžioji dauguma jogos instruktorių Vakaruose gali pasigirti ne tik puikiu stangriu kūnu bet ir bent vienu ar keliais „jogos instruktoriaus“ sertifikatais. Indijoje jogos mokytojo įvaizdis šiek tiek kitoks. Nesvarbu nei kūno sudėjimas (dažnas jogos mokytojas turi didelį pilvą), nei kokie dokumentai. Čia jogos atžvilgiu karaliauja visiška laisvė – bene kiekvienas baltu apdaru apsivilkęs ir kojas prie ausų prispausti gebantis žmogus gali laisvai pasiskelbti esantis jogos guru. Tad kaip čia yra, kad dauguma instruktor

Nuoga blizginu veidrodžius

Nuoga blizginu milžiniškus miegamojo veidrodžius ir jaučiu – čia yra kažkas labai simboliško, kažkas labai filosofiško, tik pati nežinau kas. Tūpčioju, aukštyn žemyn, aukštyn žemyn, popierinis rankšluostis inkščioja slysdamas glotniu paviršiumi, ir įsivaizduoju, kad reikėtų padaryti viešą performansą. Tik tada atsiauginčiau visus gyvaplaukius ir jie kyšotų iš mano išangės ir pažastų, nes be gyvaplaukių neatrodyčiau rimta menininkė. Frida ir Madona su apžėlusiomis pažastimis, Marina Abramovi ć su didžiuliu garbanotu trikampiu tarpkojyje, ir Sophia Loren, ir kitos. Tik bailės viską nusiskuta, o stiprios moterys menininkės sako – žiūrėkite, kokia aš plaukuota, aš graži, bet jūs gi žiūrite ne ten – va mano menas. Bet nežinau, kaip tai reikėtų paaiškinti močiutei – ne gyvaplaukius – pačią veidrodžių valymo išsirengus viešumoje idėją. Kai kurios idėjos turi būti matuojamos taip: ar galima jas paaiškinti paprastam kaimo žmogui? Sėdžiu nuoga ant ką tik išvalyto klozeto, prisimen