Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

Vulkano bezdalai, cunamio sirenos

Drybsau ant sofos, akimirką sutrikusi apsidairau ką kaltinti, bet pasirodo pabezdėjo ne kas kitas, o ugnikalnis. Pro vulkano šonus išsiveržus sieros sulfato junginiams ore tvyro supuvusių kiaušinių kvapas. „Mums pasisekė, kad plutoje yra įtrūkimų. Šitaip pro šonus ugnikalnis nuolat nuleidžia garą, dėkui dievams, niekad taip ir nesprogdamas... Kol kas.“ Mūsų kaimynas, profesorius sako visada laikąs pilną benzino baką, kad pasigirdus pavojaus sirenoms nereikėtų grūstis benzino kolonėlės eilėje. „Žmonės čia gyvena dešimtis metų ir vis tiek pasigirdus cunamio sirenoms elgiasi lyg begalviai turistai.“ O ką daryti pasigirdus tai sirenai? – klausiu. – Bėgti? Profesorius linkčioja galva, bet šypsosi. „Bėgti, bėgti,“ - tik ne pėsčiomis ir ne galvotrūkčiais, kaip rodo per filmus, kai paknopstomis skuodžiama nuo atsiritančios bangos (ir tik žioplys operatorius stovi kaip įsmeigtas), bet civilizuotai – „Ramiai pasiimti pasą, kompiuterį ir keletą reikalingiausių daiktų, ir, juk sakau, visada laikyti pilną baką degalų – įspėjimas apie cunamio bangą paprastai ateina likus dvidešimt keturioms valandoms iki smūgio. Apstu laiko nuvažiuoti į aukštikalnių prieglobstį...“

Profesoriaus butas neįtikėtino jaukumo, dar netikėčiau (atsižvelgiant į klimatą) kad vietoje marmuro plytelių visur iškloti minkšti kreminės spalvos kilimai. Ant sienų dešimtys paveikslų, visi vienaip ar kitaip vaizduojantys Havajaną ir vietinius  dievus.


Nežinau kodėl galvon man topteli klausimas:

-          Ar tikite vaiduokliais?

O profesorius labai rimtai sako: tikiu. Ir pasakoja man apie Menehunė dvasią, kuri visai nedidukė (rankomis rodo pusmetrį nuo grindų) ir panaši į irzlų vaiką. Šis profesoriaus namuose kėlęs tiek škadų, kad teko atlikti nedidelį egzorcizmą. Havajų mitologijoje menehunė yra žmonių-nykštukų gentis, kuri anksčiau gyvendavo miškuose, ir misdavo savo mėgstamiausiu maistu – bananais, dar kartais – žuvimi. Vikipedija sako, kad legenda apie nykštukų gentį radosi jau po-europiniu laikotarpiu, minty iš tiesų turint ne žmonių ūgį bet žemą polineziečių padėtį visuomenėje.

-          Tai jūs manote, kad dvasios įgauna vietos dievų formą? – klausiu.

-          Būtent, būtent! - patenkintas linksi profesorius.


Tą vakarą žiūrime filmą „Russian ark“, vienu begaliniu ištisu kadru nufilmuotą Ermitaže, „Rusijos kultūros ir meno meditacija“ sako profesorius, vis vargindamas mane komentarais apie filmą – iš mandagumo linksiu, nes, deja, pabaigoje neužmigę likome tik mudu su dėdule profesoriumi. Ant sofos įsitaisiusi chebrytė visi lyg lėktuvo ar autobuso sėdynėje atgal užvertę galvas ir išsižioję – gerai, kad neknarkia. Pro atvirą langą gidėti medvarlių karkimas – jos čia pakeičia cikadas. Ugnikalnio smarvei išsisklaidžius visai skaniai sau valgau poky – žalios žuvies kubelius. „Mahalo“ sakau atsisveikindama, jau laiptinėje sustoju ties terasa, žiūriu į mėnesienos nušviestus satelito lėkščių didumo medžių lapus ir šypsausi: žinojau, kad net Havajai atrodys egzotiški tik tol, kol ten nenusibelsiu. 

Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Kaip parašyti ir išleisti knygą?

Dažniausiai užduodamas klausimas: O tai kaip parašyti knygą?   Kantriai.   (Sunkiausia yra eiti miegoti žinant, kad nei rytoj, nei poryt, nei kitą savaitę šito darbo nebaigsi.)   Nuosekliai. Rašyti, tik apie tai, ką žinai, jauti, supranti. Neskubinti pabaigos.   (Rašant )Reikia plano ar nereikia?   Dvi knygas parašiau be plano, dvi - su planu. Tikrai lengviau ir konstruktyviau dirbti žinant kur esi, kur eini ir kuo viskas baigsis. Turbūt daug kas priklauso ir nuo asmenybės, ir nuo požiūrio į rašymą – ar tai yra chaotiškas prisėdimas prie teksto išgėrus vyno, emocinė iškrova, įkvėpimo vaikymasis (mane, pavyzdžiui, tikrai veikia pilnatis), ar sistemingas, struktūruotas darbas?   Ar rašymas yra romantiškas?   Taip, jeigu nereikia iš to gyventi ir mokėti sąskaitų už šildymą. J. K. Rowling ir Elizabeth Gilbert pavyzdžiai mane įkvėpia ir vis dar teikia vilčių. Tačiau tiesa, kad norėdama rašyti turėjau dirbti daugybę juodų darbų. Dirbau, kad

Kaip tapti jogos mokytoju?

Kaip tapti jogos instruktoriumi? Pasaulyje nėra jokios oficialios jogos veiklą prižiūrinčios institucijos. Skritingi jogos stiliai, skirtingi mokytojai ir jų dėstomos tiesos. Vieni užsiėmimus veda mažuose miesteliuose, ankštose nuomojamose patalpose, tuo tarpu kiti atidaro sveikatingumo centrus ir tampa jogos pasaulio žvaigždėmis: žargstosi ant žurnalų viršelių, dalija mitybos bei „kaip būti laimingu“ patarimus  ir leidžia savo asmeninius mokomuosius DVD.  Tiesa, didžioji dauguma jogos instruktorių Vakaruose gali pasigirti ne tik puikiu stangriu kūnu bet ir bent vienu ar keliais „jogos instruktoriaus“ sertifikatais. Indijoje jogos mokytojo įvaizdis šiek tiek kitoks. Nesvarbu nei kūno sudėjimas (dažnas jogos mokytojas turi didelį pilvą), nei kokie dokumentai. Čia jogos atžvilgiu karaliauja visiška laisvė – bene kiekvienas baltu apdaru apsivilkęs ir kojas prie ausų prispausti gebantis žmogus gali laisvai pasiskelbti esantis jogos guru. Tad kaip čia yra, kad dauguma instruktor

Nuoga blizginu veidrodžius

Nuoga blizginu milžiniškus miegamojo veidrodžius ir jaučiu – čia yra kažkas labai simboliško, kažkas labai filosofiško, tik pati nežinau kas. Tūpčioju, aukštyn žemyn, aukštyn žemyn, popierinis rankšluostis inkščioja slysdamas glotniu paviršiumi, ir įsivaizduoju, kad reikėtų padaryti viešą performansą. Tik tada atsiauginčiau visus gyvaplaukius ir jie kyšotų iš mano išangės ir pažastų, nes be gyvaplaukių neatrodyčiau rimta menininkė. Frida ir Madona su apžėlusiomis pažastimis, Marina Abramovi ć su didžiuliu garbanotu trikampiu tarpkojyje, ir Sophia Loren, ir kitos. Tik bailės viską nusiskuta, o stiprios moterys menininkės sako – žiūrėkite, kokia aš plaukuota, aš graži, bet jūs gi žiūrite ne ten – va mano menas. Bet nežinau, kaip tai reikėtų paaiškinti močiutei – ne gyvaplaukius – pačią veidrodžių valymo išsirengus viešumoje idėją. Kai kurios idėjos turi būti matuojamos taip: ar galima jas paaiškinti paprastam kaimo žmogui? Sėdžiu nuoga ant ką tik išvalyto klozeto, prisimen