Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

Ko (ne)nori Raudonkepuraitė

„Žmonės kalba, kad nuvažiavusiems į Indiją kažkas atsitinka. Kiti patys ten važiuoja, kad...“ – Negerai, - sako mano redaktorius. – Neaiškiai išreikšta mintis. Kas tie „kiti“? Na, vieni kalba, kiti daro, sakau, vieni tą, kiti aną... Bandykime keisti į „Vieni žmonės kalba, kad...“– negerai, sakau, ne tą turėjau minty. Ginčijamės, kol pati nebežinau nei ką norėjau pasakyti, nei ką pasakiau. Kartais supykusi burbu, kokio velnio daryti tekstą suprantamą? Lyg skaitytojas būtų paskutinis durnius. O kartais, o gal, gali būti, kad aš vietomis visai nenoriu būti suprasta. Suprask kaip nori, galvok ką nori, daryk ką nori. Rašymas – tai ne pažadas, kaip ir išmokta kalba negarantuoja šešto jausmo orientuojantis tarp eilučių. O gal man nerūpi? Rūpi. Kiekvienas, net intymiausio dienoraščio rašytojas turi bent vieną, slaptą, išsvajotą, įsivaizduojamą, menamą skaitytoją. Gal tai jo mylimasis, gal – alter/super/kiber-ego, seniai mirusi motina ar draugas iš ateities. „Suradę mano dienoraštį po tūkstančio metų jie spėlios, ką turėjau galvoje sakydama grybauti...“ – klaikiai stiprus instinktas, beveik kaip daugintis, tik čia egoizmas dar akivaizdesnis. Ant medžio kišeniniu peiliuku išraižyti savo vardą, geriau – ant akmens, geriausia – marmurinio, ir visai ne vardą – visą istoriją „gimiau, augau, jaučiau“ (užuot popinus savo genetinę apsišikusią kopiją vystykluose). Vis po savęs kažką, ne mėšlo krūvą. Bet rašyti ant popieriaus? „O tu, mažoji mano pasaka, esi, kad savimi pratęstum šį pasaulį...“ – tėvo man kadaise sukurtas eilėraštis, dabar kaip užkalbėjimas: gimdyk moterie. Aš nieko prieš, bet noriu rašyti. Ant popieriaus? Pirštu, ant aprasojusios stiklinės, bare. Meilės istorijas, apie žvirblį ir varną, kurie negalėjo būti kartu. Apie mažutį vyrą su šilkine kaklaskare, melavusį, kad jo vairuojamas limuzinas priklauso... Jo širdis nukrito į kulnus pamačius išstypusią strazdanotą mergiotę. Jonas pamilo Gintarę, kai ji buvo nėščia nuo kito vyro. Gintarė irgi jį pamilo. Ką jai dabar daryti? Išsioperuoti vaiką, ir krauju išartoje žemėje sėti Jono sėklas? Rašymas, tai monologas, slapta tikintis „jie supras“. Ir kuo neaiškiau kalbu, tuo labiau tikiuosi, viliuosi, meldžiuosi: kad tik jie suprastų. Nes tai reikš, kad ir jiems šitaip būna. Šitoks jausmas. Šitoks buvimas. Kai atsibudusi ryte sekundės dalį nežinau savo vardo. Nieko nežinau. O po pietų galvoju, kad viską žinau. Geriau už visus. Tada skaitytoją laikau kvailu ir nusprendžiu elementarius dalykus paaiškinti išnašose. Dlia osobeno tupich. Kuo skiriasi Bombėjus nuo Mumbajaus, kas yra čiajus ir kodėl Aladinas, o ne Alibaba. Za čem sluga, na piatovo desiatovo, Jonas siuda! Visada bijojau bėgti, niekada neperkirsdavau susikibusių rankų ir atitekdavau priešų komandai (o jūs žinote, apie ką aš čia? o man nerūpi, aš klausiu tik šiaip).

-          Tu paklausyk, ką rašo E. Frommas: Raudonkepuraitės raudona kepuraitė reiškia menstruacijų pradžią, mamos įspėjimas dar nepradėti lytinių santykų. O ji išklydo su vilku į šunkelį, gėlių pasiskinti. Defloracija!

-          O kaip manai, ką pats autorius turėjo minty?

Valandėlę net gėdingai ginčijausi, kad Raudonkepuraitė – tai visuotinis (nes nežinau, kurios šalies) folkloras, kolektyvinės sąmonės produktas. Tada pasigūglinau. Šarlis Pero.

O man dabar jau vis tiek, ką jis turėjo omeny. Suprasiu, kaip norėsiu. Senele, senele, o kodėl tavo tokios didelės ausys? 


Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Kaip parašyti ir išleisti knygą?

Dažniausiai užduodamas klausimas: O tai kaip parašyti knygą?   Kantriai.   (Sunkiausia yra eiti miegoti žinant, kad nei rytoj, nei poryt, nei kitą savaitę šito darbo nebaigsi.)   Nuosekliai. Rašyti, tik apie tai, ką žinai, jauti, supranti. Neskubinti pabaigos.   (Rašant )Reikia plano ar nereikia?   Dvi knygas parašiau be plano, dvi - su planu. Tikrai lengviau ir konstruktyviau dirbti žinant kur esi, kur eini ir kuo viskas baigsis. Turbūt daug kas priklauso ir nuo asmenybės, ir nuo požiūrio į rašymą – ar tai yra chaotiškas prisėdimas prie teksto išgėrus vyno, emocinė iškrova, įkvėpimo vaikymasis (mane, pavyzdžiui, tikrai veikia pilnatis), ar sistemingas, struktūruotas darbas?   Ar rašymas yra romantiškas?   Taip, jeigu nereikia iš to gyventi ir mokėti sąskaitų už šildymą. J. K. Rowling ir Elizabeth Gilbert pavyzdžiai mane įkvėpia ir vis dar teikia vilčių. Tačiau tiesa, kad norėdama rašyti turėjau dirbti daugybę juodų darbų. Dirbau, kad

Kaip tapti jogos mokytoju?

Kaip tapti jogos instruktoriumi? Pasaulyje nėra jokios oficialios jogos veiklą prižiūrinčios institucijos. Skritingi jogos stiliai, skirtingi mokytojai ir jų dėstomos tiesos. Vieni užsiėmimus veda mažuose miesteliuose, ankštose nuomojamose patalpose, tuo tarpu kiti atidaro sveikatingumo centrus ir tampa jogos pasaulio žvaigždėmis: žargstosi ant žurnalų viršelių, dalija mitybos bei „kaip būti laimingu“ patarimus  ir leidžia savo asmeninius mokomuosius DVD.  Tiesa, didžioji dauguma jogos instruktorių Vakaruose gali pasigirti ne tik puikiu stangriu kūnu bet ir bent vienu ar keliais „jogos instruktoriaus“ sertifikatais. Indijoje jogos mokytojo įvaizdis šiek tiek kitoks. Nesvarbu nei kūno sudėjimas (dažnas jogos mokytojas turi didelį pilvą), nei kokie dokumentai. Čia jogos atžvilgiu karaliauja visiška laisvė – bene kiekvienas baltu apdaru apsivilkęs ir kojas prie ausų prispausti gebantis žmogus gali laisvai pasiskelbti esantis jogos guru. Tad kaip čia yra, kad dauguma instruktor

Nuoga blizginu veidrodžius

Nuoga blizginu milžiniškus miegamojo veidrodžius ir jaučiu – čia yra kažkas labai simboliško, kažkas labai filosofiško, tik pati nežinau kas. Tūpčioju, aukštyn žemyn, aukštyn žemyn, popierinis rankšluostis inkščioja slysdamas glotniu paviršiumi, ir įsivaizduoju, kad reikėtų padaryti viešą performansą. Tik tada atsiauginčiau visus gyvaplaukius ir jie kyšotų iš mano išangės ir pažastų, nes be gyvaplaukių neatrodyčiau rimta menininkė. Frida ir Madona su apžėlusiomis pažastimis, Marina Abramovi ć su didžiuliu garbanotu trikampiu tarpkojyje, ir Sophia Loren, ir kitos. Tik bailės viską nusiskuta, o stiprios moterys menininkės sako – žiūrėkite, kokia aš plaukuota, aš graži, bet jūs gi žiūrite ne ten – va mano menas. Bet nežinau, kaip tai reikėtų paaiškinti močiutei – ne gyvaplaukius – pačią veidrodžių valymo išsirengus viešumoje idėją. Kai kurios idėjos turi būti matuojamos taip: ar galima jas paaiškinti paprastam kaimo žmogui? Sėdžiu nuoga ant ką tik išvalyto klozeto, prisimen