Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

Yčių ir aičių vargai: senmergių svajonės (ne)išsipildymas

Mano vaikystės bičiulė, dabar jau tikra londonietė Laura jau senokai visą savo laisvalaikį skiria Mišrių Šeimų Klubo idėjų sklaidai ir vystymui. Pamenu, kai prieš kelerius metus ji pradėjo klubo veiklą – niekaip nesupratau, galvojau „trenkta“. „Internete draugių ieško? Pfffff!“ Dar keistesnė iniciatyva pasirodė už kitataučių ištekėjusioms lietuvaitėms burtis krūvon – jau pats grupės narių homogeniškumas (visos lietuvės), atrodė, prieštaravo esminei idėjai – kovoti su tautine netolerancija Lietuvoje. Gal čia pasireiškia mano maištingas kraujas, bet visą laiką maniau, kad susibūrę į bet kokią vienminčių benruomenę žmonės apriboja savo akiratį ir pasirinkimus. Ar tikrai turi būti krikščionis, kad mylėtum savo artimą? OK, arba kaip ta Londono lietuvių bendruomenė patiria Londoną? Ir kam apskritai jiems Londonas, jeigu apsiputoję cepelinais? Ir mamyčių klubai, kur visos mamytės skundžiasi savo mamytiškumu mamyčių pilnoje (kad ir virtualioje) svetainėje... Kartais vienminčius suburti krūvon pavojinga: vienas mano bičiulis vos grįžęs iš savo pirmojo Anoniminių Alkoholikų susitikimo dalijosi įspūdžiais „Nuuu, ten visi pijokai rimti... Bet tu įsivaizduoji kokį rimtą balių mes su jais padarytume, jei kartu sugertume?“ Ir net taiki vegetarų vakarienė nebūtų tokia įdomi, jei į kompaniją neįsimaišytų bent vienas pašaipus mėsėdis, savo paikomis kalbomis kaitinantis tyrą žalią kraują („Augalams irgi skauda“). Neįsivaizduoju nuobodesnio pokalbio nei tarp dviejų identiškų bendraminčių – gal todėl dvidešimt metų santuokoje pragyvenusios poros prie vakarienės stalo kartais tiesiog tyli?

Bet dabar atrodo, kad nunarinusi galvą tyliai pasiprašysiu priimama į MŠK. Nes reikia daryti tvarką! Aš labai noriu pakeisti vieną Lietuvos įstatymą. O čia kaip toje pasakoje, kur šluotos vyteles gali laužyti po vieną, bet niekaip neperlauši jeigu jos surištos krūvon. Netikėtai man (ir tūkstančiams kitų) kilusi problema yra tokia: „Už užsienio piliečių ištekėjusioms moterims, kurių sutuoktinių pavardėse yra raidės Q, W, X (o taip pat ir ne lotyniškos raidės), nėra kito pasirinkimo, kaip tik išlaikyti lietuvišką mergautinę pavardę arba pasirinkti sulietuvintą sutuoktinio pavardės variantą, kuris neretai tampa nebepanašus į originalą. Tas pats nutinka vaikų, gimusių mišriose šeimose, pavardėms. Akivaizdu, jog pasitaiko atvejų, kai visų šeimos narių pavardės skirtingos, dėl ko vėliau kyla nepatogumų keliaujant bei kitose gyvenimiškose situacijoje įrodant šeimyninius ryšius.Kuo toliau, tuo labiau ši problema yra eskaluojama ne tik mišrių šeimų, kurioms tai aktualu, tačiau veiksmų imasi ir politikai: jau ne kartą buvo rengti siūlymai ir įstatymų projektai pakeisti esamą 1991 m. nutarimą, tačiau iki šiol nesėkmingai atmetami.“

Visą gyvenimą su nekantriu smalsumu (nes nežinojau kokia ji bus) laukiau, kada galėsiu iš –aitės tapti ponia X – negaliu pakęsti deminutyvų (apie pašaipas iš vyresnių –yčių ir –aičių jau nekalbu). Dabar matau, kad teks amžiams likti –yte, arba tapti hibridu – nes pirmoji mano vyro pavardės raidė yra W. Vis dar rezgu planą vietoje W tiesiog įrašyti dvi lietuviškas V ir tylomis keikiu Lietuvos įstatymus. O tuo tarpu visos Živilės ir Šarūnės gali užduoti tą patį klausimą Amerikos ar Anglijos pasų poskyrio drabuotojams: kodėl mano vardą norite užrašyti šveplai? 

Pavyzdžiui, Šarūnė Vinstonienė ar Sharoone Winston? Ar Sarune Vinston? VVinston? Ir kiek vardo rašyba nulemia identitetą? Čia tik psicholiginio komforto klausimas, žmogaus teisių pažeidimas ar šalutinis globalizacijos produktas? O kaip savo vardus vakaruose užrašo kinai ir arabai? Aš negaliu užmigti...


Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Kaip parašyti ir išleisti knygą?

Dažniausiai užduodamas klausimas: O tai kaip parašyti knygą?   Kantriai.   (Sunkiausia yra eiti miegoti žinant, kad nei rytoj, nei poryt, nei kitą savaitę šito darbo nebaigsi.)   Nuosekliai. Rašyti, tik apie tai, ką žinai, jauti, supranti. Neskubinti pabaigos.   (Rašant )Reikia plano ar nereikia?   Dvi knygas parašiau be plano, dvi - su planu. Tikrai lengviau ir konstruktyviau dirbti žinant kur esi, kur eini ir kuo viskas baigsis. Turbūt daug kas priklauso ir nuo asmenybės, ir nuo požiūrio į rašymą – ar tai yra chaotiškas prisėdimas prie teksto išgėrus vyno, emocinė iškrova, įkvėpimo vaikymasis (mane, pavyzdžiui, tikrai veikia pilnatis), ar sistemingas, struktūruotas darbas?   Ar rašymas yra romantiškas?   Taip, jeigu nereikia iš to gyventi ir mokėti sąskaitų už šildymą. J. K. Rowling ir Elizabeth Gilbert pavyzdžiai mane įkvėpia ir vis dar teikia vilčių. Tačiau tiesa, kad norėdama rašyti turėjau dirbti daugybę juodų darbų. Dirbau, kad

Pirmąkart atostogaujant Havajuose: nuo akvalango iki Aloha arba kodėl nepriimsiu jūsų į svečius.

Kiek į Havajus pasiimti pinigų? Kiek kainuoja savaitė atsotogų Havajuose? Neįsivaizduoju! O gal galite man pasakyti, kiek kainuoja savaitė bimbinėjimo po Vilnių su nakvyne? Turbūt viskas priklausys, ar čia turiu kokią nors tetą, kuri užleis man jaukų kambariuką su virtuvėle, kur rytais galėsiu išsikepti kiaušinį, ar vis tik rinksiuosi viešbutį, ar ieškosiu buto per airbnb. Tas pats ir Havajuose, sakau jums, kaip danguje taip ir ant žemės. Ir tikrai nėra jokio „NU MAŽDAUG“, nes vieni čia vyksta su palapinėmis, o kiti apsistoja privačiuose "Four Seasons" apartamentuose. Aš jums ne teta, todėl nepykit –  pas save nepriimsiu. Tad vis tik didžiausia pinigų suma, tikėtina, bus išleista nakvynei. Jos visada patariu ieškoti per airbnb.com arba  vrbo.com. Kavos puodelis „rojuje“ vidutiniškai kainuoja $3.50, kepalas raikytos forminės duonos $6, vakarienė dviems restorane su namų vynu apie $50-$60, guminės šlepetės “per pirštą” prekybos centre nuo $2.99. "Dirty Shack

Nuoga blizginu veidrodžius

Nuoga blizginu milžiniškus miegamojo veidrodžius ir jaučiu – čia yra kažkas labai simboliško, kažkas labai filosofiško, tik pati nežinau kas. Tūpčioju, aukštyn žemyn, aukštyn žemyn, popierinis rankšluostis inkščioja slysdamas glotniu paviršiumi, ir įsivaizduoju, kad reikėtų padaryti viešą performansą. Tik tada atsiauginčiau visus gyvaplaukius ir jie kyšotų iš mano išangės ir pažastų, nes be gyvaplaukių neatrodyčiau rimta menininkė. Frida ir Madona su apžėlusiomis pažastimis, Marina Abramovi ć su didžiuliu garbanotu trikampiu tarpkojyje, ir Sophia Loren, ir kitos. Tik bailės viską nusiskuta, o stiprios moterys menininkės sako – žiūrėkite, kokia aš plaukuota, aš graži, bet jūs gi žiūrite ne ten – va mano menas. Bet nežinau, kaip tai reikėtų paaiškinti močiutei – ne gyvaplaukius – pačią veidrodžių valymo išsirengus viešumoje idėją. Kai kurios idėjos turi būti matuojamos taip: ar galima jas paaiškinti paprastam kaimo žmogui? Sėdžiu nuoga ant ką tik išvalyto klozeto, prisimen