Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

Kąsnis po kąsnio

Kadaise pažįstamas Iranietis didžiai nustebo, kad aš, mergaitė iš kažkokios Lietuvos, ir be jo pagalbos JAU žinojau kas yra humus! Dabar visi mano užsieniečiai draugai žino „pink soup“ o kai kurie net švebeldžiuodami ištaria šeltiboršči. Kaune populiarių vietų pavalgyti suši ar picą randu daugiau nei cepelininių. Bet gi dabar nieko nestebina net kanapių sėklų pieno glotnučiai, nei bolivinės balandos kotletukai.  Tiesa, pernai mano tėvai nutaisę mandrus veidus aiškino kaip jie kepa kažkokias „vok“ daržoves. Vok nevogęs, bet man tai pasirodė paprasčiausias „stri-fry“ J Todėl sutikusi vieną vaikiną iš Niujorko negalėjau patikėti, kaip čia dabar, tu nežinai kas yra miso sriuba? Nei edamamme pupelės? Ir migdolų pieno neragavai? Nei saldžiųjų bulvių? Nei tapiokos?  Tofu? Ir kuskuso neragavęs? Pfffffff...


Vakarop klausiu draugės, kaip rašomas jos pagamintas „čiopyno“ ir skubu į fb įkelti savo neseniai atrasto nerealaus deserto nuotrauką. Skustas ledas, pupelės su cukrumi (!) ir moči (toks tąsus, saldus ryžių tešlos kamuoliukas). Desertas, beje, veganiškas. Kad sveikuoliškas – abejoju. Skanus. Man apie maistą vis dar mokytis ir mokytis – bet didelė dalis kelionių džiaugsmo ir yra ne statulos, ne muziejiai, ir net ne asmenukės prie pasaulio bokštų, bet užkampio užeigėlėse švariomis grindimis atrandami dar neragauti skanėstai.




Įlindus į žmogaus šaldytuvą dažnai galima sužinoti daugiau nei peržiūrėjus jo kelionių nuotraukas. Nes vieni ir gyvendami Londone važiuoja apsipirkti į „Lituanica“, kiti Lietuvoje valgo sraiges ir šukutes.  Su nauju pažįstamu kalbėdama apie maistą supratau, kad egzistuoja tokia neakademinė bet irgi svarbi išsilavinimo forma – tai maisto kultūra, kuri, beje, nėra determinuota vien  žmogaus etninės kilmės ar tautybės. Kitaip sakant, iš silkės mentaliteto išsilaisvinti įmanonoma – reikia tik noro.


Yra labai smagus angliškas žodis „foodies“ – tie kas mėgsta valgyt, mėgautis valgant, gaminti, ragauti, ieškoti receptų online, žiūrėti maisto gaminimo laidas, rašyti maisto blogą, nekantriai laukti dienos, kurią pavyko rezervuoti staliuką TAME restorane, slampinėti po „vietinių“ užeigas... Žodžiu, nesvarbu kur esi, svarbu ką ten valgai. Skanaus ;)





Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Kaip parašyti ir išleisti knygą?

Dažniausiai užduodamas klausimas: O tai kaip parašyti knygą?   Kantriai.   (Sunkiausia yra eiti miegoti žinant, kad nei rytoj, nei poryt, nei kitą savaitę šito darbo nebaigsi.)   Nuosekliai. Rašyti, tik apie tai, ką žinai, jauti, supranti. Neskubinti pabaigos.   (Rašant )Reikia plano ar nereikia?   Dvi knygas parašiau be plano, dvi - su planu. Tikrai lengviau ir konstruktyviau dirbti žinant kur esi, kur eini ir kuo viskas baigsis. Turbūt daug kas priklauso ir nuo asmenybės, ir nuo požiūrio į rašymą – ar tai yra chaotiškas prisėdimas prie teksto išgėrus vyno, emocinė iškrova, įkvėpimo vaikymasis (mane, pavyzdžiui, tikrai veikia pilnatis), ar sistemingas, struktūruotas darbas?   Ar rašymas yra romantiškas?   Taip, jeigu nereikia iš to gyventi ir mokėti sąskaitų už šildymą. J. K. Rowling ir Elizabeth Gilbert pavyzdžiai mane įkvėpia ir vis dar teikia vilčių. Tačiau tiesa, kad norėdama rašyti turėjau dirbti daugybę juodų darbų. Dirbau, kad

Kaip tapti jogos mokytoju?

Kaip tapti jogos instruktoriumi? Pasaulyje nėra jokios oficialios jogos veiklą prižiūrinčios institucijos. Skritingi jogos stiliai, skirtingi mokytojai ir jų dėstomos tiesos. Vieni užsiėmimus veda mažuose miesteliuose, ankštose nuomojamose patalpose, tuo tarpu kiti atidaro sveikatingumo centrus ir tampa jogos pasaulio žvaigždėmis: žargstosi ant žurnalų viršelių, dalija mitybos bei „kaip būti laimingu“ patarimus  ir leidžia savo asmeninius mokomuosius DVD.  Tiesa, didžioji dauguma jogos instruktorių Vakaruose gali pasigirti ne tik puikiu stangriu kūnu bet ir bent vienu ar keliais „jogos instruktoriaus“ sertifikatais. Indijoje jogos mokytojo įvaizdis šiek tiek kitoks. Nesvarbu nei kūno sudėjimas (dažnas jogos mokytojas turi didelį pilvą), nei kokie dokumentai. Čia jogos atžvilgiu karaliauja visiška laisvė – bene kiekvienas baltu apdaru apsivilkęs ir kojas prie ausų prispausti gebantis žmogus gali laisvai pasiskelbti esantis jogos guru. Tad kaip čia yra, kad dauguma instruktor

Nuoga blizginu veidrodžius

Nuoga blizginu milžiniškus miegamojo veidrodžius ir jaučiu – čia yra kažkas labai simboliško, kažkas labai filosofiško, tik pati nežinau kas. Tūpčioju, aukštyn žemyn, aukštyn žemyn, popierinis rankšluostis inkščioja slysdamas glotniu paviršiumi, ir įsivaizduoju, kad reikėtų padaryti viešą performansą. Tik tada atsiauginčiau visus gyvaplaukius ir jie kyšotų iš mano išangės ir pažastų, nes be gyvaplaukių neatrodyčiau rimta menininkė. Frida ir Madona su apžėlusiomis pažastimis, Marina Abramovi ć su didžiuliu garbanotu trikampiu tarpkojyje, ir Sophia Loren, ir kitos. Tik bailės viską nusiskuta, o stiprios moterys menininkės sako – žiūrėkite, kokia aš plaukuota, aš graži, bet jūs gi žiūrite ne ten – va mano menas. Bet nežinau, kaip tai reikėtų paaiškinti močiutei – ne gyvaplaukius – pačią veidrodžių valymo išsirengus viešumoje idėją. Kai kurios idėjos turi būti matuojamos taip: ar galima jas paaiškinti paprastam kaimo žmogui? Sėdžiu nuoga ant ką tik išvalyto klozeto, prisimen