Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

Prabangus viešbutis

Bažnyčia, mečetė arba šventykla, turgus, muziejus, užeiga „kur valgo vietiniai“, užeiga kur valgo turistai, baras, asmenukė prie miesto bokštų ir, aišku, maisto parduotuvė, kur labai įdomu šmirinėjant tarp lentynų atlikti kainų, pakuočių ir produktų tyrimą – visas šitas vietas stengiuosi aplankyti atsidūrusi naujoje vietoje. Jau kurį laiką į sąrašą įtraukiau ir viešbučius, pačius svarbiausius ir prabangiausius. Rezervacijos popiečio arbatėlei Londono „Ritz“ teko laukti porą mėnesių, Mumbajaus Tadž Rūmuose prie baseino gulinėjau kaip apsimetėlė (žr. „Viena Indijoje“), Tailande man pasisekė, nes už „all included“ sumokėjo tėtis, o dabar žiū, atsidūrėme prie istorinio „Moana“ viešbučio kolonų, tik neturime nei rezervacijos nei ten dirbančių pažįstamų. Ką daryt?





Lankytis viešbutyje nebūtinai reiškia ten praleistą naktį.  Pirmą kartą buvo baisoka įžengti į viešbučio valdas, neketinant ten apsistoti - atrodė „Ar čia galima? Gal mane išvarys...“ - persekiojo nuo paauglystės užsilikusi piktų tarybinių pardavėjų trauma. Viskas galima, ir niekas per galvą neduos, jeigu paklausi darbuotojo „kur čia tualetas?“. Nors dauguma viešbučių savo terijose pasistatę ženklus „tik svečiams“, svečiu galima tapti ir užėjus atsigerti kavos, kokteilio, ar pvz atskirai susimokėjus sudalyvauti švediško stalo pusryčių puotoje. Viename Varanasio viešbutyje už nedidelį mokestį galima visą dieną vartytis prie baseino, Konos „Sheraton‘e“ vakare susirenka būrys žioplių stebėti naktį prie viešbučio skardžio pasirodančių žuvų. Į 1901 metus menančiomis kolonomis išpuoštą „Moaną“ žengiau lyg karalienė – motinystė apdovanojo mane keistu neliečiamybės jausmu. Duonvaisio ornamentais marginti kilimai, patogūs krėslai laukiamajame, tropinių augalų vazonai, baltas interjeras ir salės kampe pianinu skambinantis vyriškis su skrybėle. Dariausi aplinkui spėliodama, labiau pagal kūno kalbą nei pagal drabužius, kurie žmonės čia apsistoję, o kurie kaip mes – užsuko tik pasižiūrėti.




„Moana“ – Honolulu viešbučių karalius, atidarytas dar 1901 m. – tada nakvynė kainavo „net“ pusantro dolerio. Kaip ir priklauso tikram istoriniam pastatui, čia lankėsi ir karaliai (Velso princas bei kiti), ir Agata Kristi, čia įvyko kraupi ir iki šiol neišaiškinta žmogžudystė, o apie prieš beveik šimtą metų užsimezgusį meilės romaną tarp viešbučio inžinieriaus ir au-pair auklytės žmonės kalba iki šiol.
Į antrą aukštą galima užsikelti šimtamečiu liftu ir per pusvalanduką apeiti viešbučio muziejų: krėslas, ant kurio sėdėjo karalius Kameamea, senos nuotraukos, vintažiniai atvirukai, krištolo indai, plunksnakočiu išraityti meniu, kilmingųjų suvenyrinės dovanos, vaiduokliškos lėlės, karoliukais siuvinėtos trisdešimtųjų suknelės be liemens. Bet čia mane labai prozišku garsu pašaukia motinystės pareiga. Dar vienas įvykis „Moana“ pastato istorijoje – kada nors aš savo Žemynai pasakosiu „šitame viešbutyje aš Tau keičiau sauskelnes“.



Linkėjimai iš Havajų J

Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Kaip parašyti ir išleisti knygą?

Dažniausiai užduodamas klausimas: O tai kaip parašyti knygą?   Kantriai.   (Sunkiausia yra eiti miegoti žinant, kad nei rytoj, nei poryt, nei kitą savaitę šito darbo nebaigsi.)   Nuosekliai. Rašyti, tik apie tai, ką žinai, jauti, supranti. Neskubinti pabaigos.   (Rašant )Reikia plano ar nereikia?   Dvi knygas parašiau be plano, dvi - su planu. Tikrai lengviau ir konstruktyviau dirbti žinant kur esi, kur eini ir kuo viskas baigsis. Turbūt daug kas priklauso ir nuo asmenybės, ir nuo požiūrio į rašymą – ar tai yra chaotiškas prisėdimas prie teksto išgėrus vyno, emocinė iškrova, įkvėpimo vaikymasis (mane, pavyzdžiui, tikrai veikia pilnatis), ar sistemingas, struktūruotas darbas?   Ar rašymas yra romantiškas?   Taip, jeigu nereikia iš to gyventi ir mokėti sąskaitų už šildymą. J. K. Rowling ir Elizabeth Gilbert pavyzdžiai mane įkvėpia ir vis dar teikia vilčių. Tačiau tiesa, kad norėdama rašyti turėjau dirbti daugybę juodų darbų. Dirbau, kad

Kaip tapti jogos mokytoju?

Kaip tapti jogos instruktoriumi? Pasaulyje nėra jokios oficialios jogos veiklą prižiūrinčios institucijos. Skritingi jogos stiliai, skirtingi mokytojai ir jų dėstomos tiesos. Vieni užsiėmimus veda mažuose miesteliuose, ankštose nuomojamose patalpose, tuo tarpu kiti atidaro sveikatingumo centrus ir tampa jogos pasaulio žvaigždėmis: žargstosi ant žurnalų viršelių, dalija mitybos bei „kaip būti laimingu“ patarimus  ir leidžia savo asmeninius mokomuosius DVD.  Tiesa, didžioji dauguma jogos instruktorių Vakaruose gali pasigirti ne tik puikiu stangriu kūnu bet ir bent vienu ar keliais „jogos instruktoriaus“ sertifikatais. Indijoje jogos mokytojo įvaizdis šiek tiek kitoks. Nesvarbu nei kūno sudėjimas (dažnas jogos mokytojas turi didelį pilvą), nei kokie dokumentai. Čia jogos atžvilgiu karaliauja visiška laisvė – bene kiekvienas baltu apdaru apsivilkęs ir kojas prie ausų prispausti gebantis žmogus gali laisvai pasiskelbti esantis jogos guru. Tad kaip čia yra, kad dauguma instruktor

Nuoga blizginu veidrodžius

Nuoga blizginu milžiniškus miegamojo veidrodžius ir jaučiu – čia yra kažkas labai simboliško, kažkas labai filosofiško, tik pati nežinau kas. Tūpčioju, aukštyn žemyn, aukštyn žemyn, popierinis rankšluostis inkščioja slysdamas glotniu paviršiumi, ir įsivaizduoju, kad reikėtų padaryti viešą performansą. Tik tada atsiauginčiau visus gyvaplaukius ir jie kyšotų iš mano išangės ir pažastų, nes be gyvaplaukių neatrodyčiau rimta menininkė. Frida ir Madona su apžėlusiomis pažastimis, Marina Abramovi ć su didžiuliu garbanotu trikampiu tarpkojyje, ir Sophia Loren, ir kitos. Tik bailės viską nusiskuta, o stiprios moterys menininkės sako – žiūrėkite, kokia aš plaukuota, aš graži, bet jūs gi žiūrite ne ten – va mano menas. Bet nežinau, kaip tai reikėtų paaiškinti močiutei – ne gyvaplaukius – pačią veidrodžių valymo išsirengus viešumoje idėją. Kai kurios idėjos turi būti matuojamos taip: ar galima jas paaiškinti paprastam kaimo žmogui? Sėdžiu nuoga ant ką tik išvalyto klozeto, prisimen