Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

Klinikiniai atvejai. Dance dance dance...


“Kaip čia tau paaiškinti… aš net į draugystes žiūriū taip… antropologiškai…” prisipažino mano draugė, labai taikliai apibūdindama ir mano požiūrį į žmones. Vieną kartą kažkur rytų londone po bliuzo ar kokio ten koncerto baras užsidarė, metro nebevažiavo, taksi pinigų gailėjau, o mano bičiulė paliko mane vieną – pati dingo kažkur su pačiu bliuzo dainininku. Tada aš, nenorėdama šalti lauke, įsimečiau į šalia vykusį reggae tūsą. Buvo nejauku pusrūsyje tarp dūmuose paskendusių rastamanų su tiurbanais, bet netrukus nugalėjo kone mokslinis smalsumas. Ką jie mąsto? Ką jie valgo pusryčiams? Ir aš pradėjau šokti, linguoti regio ritmu. Dance dance dance, kaip sake Murakamis…
 

Mano vyras niekaip nesupranta, kodėl labiausiai noriu aplankyti Luizianą ir Teksasą. “Juk dauguma ten konservatyvūs, riboto mąstymo, rasistai, homofobai…” O aš į juos žiūrėsiu kaip į kokią Pietų Amerikos gentelę – antropologiškai. Ką jie mąsto? Ką jie valgo pusryčiams?
 

Nesusitapatinti.

“Kiekvienas žmogus man yra toks… klilinikinis atvejis. Ir tiek” sako ta mano bičiulė. “Ir aš?” – klausiu. Draugė linkčioja. Ji – solo keliautoja po pasaulį, kartais sustojanti megapoliuose paplauti indų už pinigus. Prie nieko neprisiriša, niekam saves nepažada, nesileidžia mylima, tik stebi. Aš – beveik toks pat atvejis, kuris netikėtai ištekėjo ir tapo mama.

Toks “klinikinis ATVEJIS” pobūdžio požiūris man padėjo toleruoti ne tik psichinių negalių kamuojamus žmones, bet ir trenktus draugus: turtingų vyrų medžiotojas, egocentriškus menininkus ir norinčius tokiais atrodyti. O po to kartais būna, atrodo, tas “atvejis” tartum pasveiksta, parodo kitą savo pusę ir staiga kai kiti iš jo šaiposi ar klausia “ką tu su juo veiki?”, suprantu, kad aš jau nebeobjektyvi. Mes šokame drauge.
 

Nebūtina susitapatinti. Nereikia pritarti. Bet visada galima pabandyti suprasti. Dance, dance, dance…

 
 

Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Kaip parašyti ir išleisti knygą?

Dažniausiai užduodamas klausimas: O tai kaip parašyti knygą?   Kantriai.   (Sunkiausia yra eiti miegoti žinant, kad nei rytoj, nei poryt, nei kitą savaitę šito darbo nebaigsi.)   Nuosekliai. Rašyti, tik apie tai, ką žinai, jauti, supranti. Neskubinti pabaigos.   (Rašant )Reikia plano ar nereikia?   Dvi knygas parašiau be plano, dvi - su planu. Tikrai lengviau ir konstruktyviau dirbti žinant kur esi, kur eini ir kuo viskas baigsis. Turbūt daug kas priklauso ir nuo asmenybės, ir nuo požiūrio į rašymą – ar tai yra chaotiškas prisėdimas prie teksto išgėrus vyno, emocinė iškrova, įkvėpimo vaikymasis (mane, pavyzdžiui, tikrai veikia pilnatis), ar sistemingas, struktūruotas darbas?   Ar rašymas yra romantiškas?   Taip, jeigu nereikia iš to gyventi ir mokėti sąskaitų už šildymą. J. K. Rowling ir Elizabeth Gilbert pavyzdžiai mane įkvėpia ir vis dar teikia vilčių. Tačiau tiesa, kad norėdama rašyti turėjau dirbti daugybę juodų darbų. Dirbau, kad

Kaip tapti jogos mokytoju?

Kaip tapti jogos instruktoriumi? Pasaulyje nėra jokios oficialios jogos veiklą prižiūrinčios institucijos. Skritingi jogos stiliai, skirtingi mokytojai ir jų dėstomos tiesos. Vieni užsiėmimus veda mažuose miesteliuose, ankštose nuomojamose patalpose, tuo tarpu kiti atidaro sveikatingumo centrus ir tampa jogos pasaulio žvaigždėmis: žargstosi ant žurnalų viršelių, dalija mitybos bei „kaip būti laimingu“ patarimus  ir leidžia savo asmeninius mokomuosius DVD.  Tiesa, didžioji dauguma jogos instruktorių Vakaruose gali pasigirti ne tik puikiu stangriu kūnu bet ir bent vienu ar keliais „jogos instruktoriaus“ sertifikatais. Indijoje jogos mokytojo įvaizdis šiek tiek kitoks. Nesvarbu nei kūno sudėjimas (dažnas jogos mokytojas turi didelį pilvą), nei kokie dokumentai. Čia jogos atžvilgiu karaliauja visiška laisvė – bene kiekvienas baltu apdaru apsivilkęs ir kojas prie ausų prispausti gebantis žmogus gali laisvai pasiskelbti esantis jogos guru. Tad kaip čia yra, kad dauguma instruktor

Nuoga blizginu veidrodžius

Nuoga blizginu milžiniškus miegamojo veidrodžius ir jaučiu – čia yra kažkas labai simboliško, kažkas labai filosofiško, tik pati nežinau kas. Tūpčioju, aukštyn žemyn, aukštyn žemyn, popierinis rankšluostis inkščioja slysdamas glotniu paviršiumi, ir įsivaizduoju, kad reikėtų padaryti viešą performansą. Tik tada atsiauginčiau visus gyvaplaukius ir jie kyšotų iš mano išangės ir pažastų, nes be gyvaplaukių neatrodyčiau rimta menininkė. Frida ir Madona su apžėlusiomis pažastimis, Marina Abramovi ć su didžiuliu garbanotu trikampiu tarpkojyje, ir Sophia Loren, ir kitos. Tik bailės viską nusiskuta, o stiprios moterys menininkės sako – žiūrėkite, kokia aš plaukuota, aš graži, bet jūs gi žiūrite ne ten – va mano menas. Bet nežinau, kaip tai reikėtų paaiškinti močiutei – ne gyvaplaukius – pačią veidrodžių valymo išsirengus viešumoje idėją. Kai kurios idėjos turi būti matuojamos taip: ar galima jas paaiškinti paprastam kaimo žmogui? Sėdžiu nuoga ant ką tik išvalyto klozeto, prisimen